KNUT: Berlin-isbjørn-begejstring søges gjo~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-07 13:48

KNUT: Berlin-isbjørn-begejstring søges gjort økologisk

Fordi nogle forskruede tyske biologer med Ordnung Muss Sein psykose
har foreslået aflivning af den i Berlin Zoo fødte, nuttede
isbjørneunge, er tyskernes begejstring for nordiskhed-maskotten helt i
top.

Journalisterne søger at omgøre dette til interesse for drivhuseffekt
og bekymring for isbjørnes udryddelse pr global warming, men det har
næppe meget på sig.

Ingen normale menneskers trivsel bliver mindsket, hvis der sker uddøen
af en snes dyrearter , som de højst ser i zoologiske haver, hvor de
fortsat vil eksistere, også hvis uddøen i det fri.

Og store dyrearters uddøen er jo ikke sket i århundrederne efter
dronten/geirfugl/hval forsvinden, og hvem savner dem?

Tyskerne har ved flid og dygtighed kompenseret for en tragisk skæbne
pr opsplitning , indelukning , mobning og krigsnederlag og føler sig
NORD-europæiske og romantiserer kølig temperamentløshed og den
forudseenhed som vintre skabte, og som savnes hos de mere kortsynede
tropiske og subtropiske folk.

Tyskernes superintelligens og nordbo-romantik var årsag til at
HCAndersen, Ibsen, Stridberg og KNUT Hamsun blev udødelige
berømtheder. Isbjørneungen er opkaldt efter sidstnævnte som dagen
efter Hitlers død skrev en fornuftig nekrolog i Aftenposten i Oslo med
det afbalancerede historiesyn, som bør vinde vedr denne usindsyge
taber-statsmand.

Det er ubevisligt at forklare "folkekarakter" udfra geografi, men det
er fristende og overbevisende. og jeg tror, at kinesernes og
japanernes langt større lighed med europæere end med mellemøstfolks
har at gøre med fælles klima. Og Japans sikre grænser og Kinas
uovervindelige størrelse har skabt vinder-økonomier, og
risdyrkningharmoni præger sindene. Japans særlig sikre grænser har
gjort dette til et pionerland, ligesom Tysklands ufortjente
anden-position i Europa er om militær sårbarhed ved tofrontskrig.

En dyrepasser har fuldtidsjob med fodring og underholdning af byens
snut, og mange tyskere, der ikke må have hund eller kat for udlejer
eller kone, er misundelige - også det gør Knut til alles kæledægge.

Fremmedgørelse som tyskerne var tidligt ude med at teoretisere klogt
om - Hegel og Marx - er ikke noget man skal beskytte imod ved at
aflive perfektionistisk udfra ynk om, at bjørne bør have bjørnevenner
og ikke menneskevenner.

Man kan latterliggøre romantik, men alle lever delvis på sådanne
dagdrømme.

"Jeg foretrækker nordisk , frostklar fornuft frem for
tropiske lidenskaber som had og fornærmelse."Peter Neerup Buhl,
bestyrelsesmedlem i DDF

Fra : Martin

Dato : 24-03-07 22:06

On 24 Mar., 13:48, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> Og store dyrearters uddøen er jo ikke sket i århundrederne efter
> dronten/geirfugl/hval forsvinden, og hvem savner dem?

Jeg savner dronten - meget.
Men muhammedaneren ville jeg ikke savne, hvis han forsvandt.

Mvh
Martin

Fra : Poul Nielsen

Dato : 25-03-07 11:50

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg savner dronten - meget.
Men muhammedaneren ville jeg ikke savne, hvis han forsvandt.

Knut en Berlin-isbjørn jeg er begejstret for .-)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-03-07 13:27

On 24 Mar 2007 14:05:52 -0700, Martin wrote:

> Jeg savner dronten - meget.
> Men muhammedaneren ville jeg ikke savne, hvis han forsvandt.
>
> Mvh
> Martin

Det er jo ikke en truet art, de føler sig blot sådan.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen