For varm motherboard
Fra : Henrik

Dato : 02-07-01 17:58

Hejsa

Jeg har en Athlon Slot A 800 mhz på et Asus K7V motherboard. GeForce 256 m.
64 ram. Jeg har fået monteret en teromstat styrer på min strømforsyning, så
den skruer op og ned for blæseren efter behov.. Min harddisk sidder i en
smartdrive lownoise kasse. Der er intet i maskinen som er overclocket eller
noget.

Men mit problem er at min maskine hele tiden bliver for varm. Mit
motherboard bliver hurtig de 58 grader, som den må være, før den melder fejl
i ASUS probe.

Hvad kan jeg gøre??? Jeg havde også problemet inden jeg monterede Low Noise
tingene..

Hvis man ikke kan gøre andet, bliver jeg nødt til at sætte en ekstra kabinet
blæser i, og så lave en tænd og sluk knap, for ellers er mine penge på low
noise jo helt spildt..

Håber der er nogen, som har et godt råd..

M.v.h.

Henrik

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 02-07-01 18:53

"Henrik" <destroyer@pc.dk> wrote in message
> [...]

> Men mit problem er at min maskine hele tiden bliver for varm. Mit
> motherboard bliver hurtig de 58 grader, som den må være, før den melder

Bliver computeren ustabil ved den temperatur? Man kan ikke altid regne med
målingerne fra motherboardet, så hvis computeren kører fint ved den
temperatur er det ikke for varmt.
Jeg tror dog at det vil være en god idé at montere en kabinetblæser i dit
computer. Jeg satte en gammel cpu-blæser i min og gav den 7V. Det gav et
fald på 5 grader. Med en eller anden 8 eller 12 cm blæser vil du sikkert få
en endnu lavere temperatur.

--
Jimmy Nielsen
Athlon Classic 600@750 på Asus K7V

Fra : Henrik

Dato : 02-07-01 19:05

Computeren bliver desværre ustabil.. Men det er utrolig, jeg har lige pillet
mit cover løs, og rykket det, så der der første 10cm er åben ind til
maskineriet.. Nu er temp. helt nede på 39 grader.. Så det er som om, den
mangler frisk luft, når jeg sætter coveret helt på...

M.v.h.

Henrik

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 02-07-01 19:19

Ja, du har nok fået lavet kabinettet for tæt - hvad har du lavet ?

Hvis der er plads til en kabinetsblæser så køb en Pabst 80 mm (12dBa) og
monter den så den blæser frisk luft ind i kabinettet. Monter evt et støv
filter.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : peter-nt

Dato : 02-07-01 19:51

Har du sørget for at der er fri passage for frisk luft gennem kabinettet?:
Renset et eventuelt støvfilter, riller/huller til luftindtag og udblæsning,
fjernet fladkabler der kan spærre for luftgennemstrømningen - hvis ikke der
er "gennemtræk", vil det bare være den samme varme luft der cirkulerer inde
i kabinettet
mvh peter-nt