/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Overvågningen er gået amok
Fra : BigBother


Dato : 20-03-07 09:58

http://politiken.dk/it/article267830.ece

Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske almindelige
borgere i Danmark gået amok, og vi har nu med terrorbekæmpelse som påskud
fået en lovgivning på det elektroniske område, der ville have gjort det
østtyske Stasi grønne af misundelse. Derfor har de udsendt en gratis CD, som
har til formål at hjælpe folk med at undgå overvågning på nettet.

CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/

--
Veritas odium parit



 
 
Kim Larsen (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 20-03-07 10:15

"BigBother" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:45ffa221$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>
> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske
> almindelige borgere i Danmark gået amok, og vi har nu med
> terrorbekæmpelse som påskud fået en lovgivning på det elektroniske
> område, der ville have gjort det østtyske Stasi grønne af misundelse.
> Derfor har de udsendt en gratis CD, som har til formål at hjælpe folk
> med at undgå overvågning på nettet.
> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/

Den er der nok en del kriminelle som skal få fornøjelse og gavn ud af

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




BigBother (20-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 20-03-07 11:11

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:eto8lo$ben$1@news.datemas.de...

> "BigBother" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:45ffa221$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Derfor har de udsendt en gratis CD, som har til formål at hjælpe folk
>> med at undgå overvågning på nettet.
>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>
> Den er der nok en del kriminelle som skal få fornøjelse og gavn ud af

Ja, det er selvfølgelig et problem. Men det har aldrig været nødvendigt at
indføre et overvågningssamfund for at bekæmpe kriminalitet i Danmark. Det
har altid været sådan, at hvis politiet havde begrundet mistanke om alvorlig
kriminalitet kunne de gå til domstolene og få tilladelse til ransagning
eller telefonaflytning. På den måde havde borgerne en vis kontrol med, at
politiet ikke misbrugte deres magt. Den kontrol har vi fuldstændigt mistet
nu.

--
Veritas odium parit



Kim Larsen (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 20-03-07 12:22

"BigBother" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:45ffb318$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:eto8lo$ben$1@news.datemas.de...
>
>> "BigBother" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>> news:45ffa221$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>>
>>> Derfor har de udsendt en gratis CD, som har til formål at hjælpe
>>> folk med at undgå overvågning på nettet.
>>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>>
>> Den er der nok en del kriminelle som skal få fornøjelse og gavn ud
>> af
>
> Ja, det er selvfølgelig et problem. Men det har aldrig været
> nødvendigt at indføre et overvågningssamfund for at bekæmpe
> kriminalitet i Danmark. Det har altid været sådan, at hvis politiet
> havde begrundet mistanke om alvorlig kriminalitet kunne de gå til
> domstolene og få tilladelse til ransagning eller telefonaflytning. På
> den måde havde borgerne en vis kontrol med, at politiet ikke
> misbrugte deres magt. Den kontrol har vi fuldstændigt mistet nu.

Jeg forstår godt dit argument men har du tænkt på at du ved dit link er
medvirkende til at pædofile får lettere ved at boltre sig på nettet og at
der er børn som nu er i forøget fare for at blive voldtaget og den
billedlige dokumentation på disse voldtægter efterfølgende lagt ud på nettet
(læg mærke til at jeg ikke bruger ordet børneporno - dette begreb eksisterer
ikke i min verden, kun begrebet voldtægt på børn og andre seksuelle overgreb
på børn (håber på at pædofili-fortaleren på dk.politik, BW, læser dette)) ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




BigBother (20-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 20-03-07 13:11

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:etog4m$sdu$1@news.datemas.de...

> Jeg forstår godt dit argument men har du tænkt på at du ved dit link er
> medvirkende til at pædofile får lettere ved at boltre sig på nettet og at
> der er børn som nu er i forøget fare for at blive voldtaget og den
> billedlige dokumentation på disse voldtægter efterfølgende lagt ud på
> nettet (læg mærke til at jeg ikke bruger ordet børneporno - dette begreb
> eksisterer ikke i min verden, kun begrebet voldtægt på børn og andre
> seksuelle overgreb på børn (håber på at pædofili-fortaleren på dk.politik,
> BW, læser dette)) ?

Med den logik kunne man også argumentere for at opsætte overvågningskameraer
i alle hjem. Der er tilsyneladende ingen grænser for galskaben, når bare det
er "for børnenenes skyld" eller som led i krigen mod terror.

Er du virkelig så naiv at du tror, statens lyst til at overvåge os er for
vores egen skyld, og ikke for at få mere magt? Udvidelse af statsmagten sker
altid med påskud om at det er for borgernes bedste, men historien har vist,
at det er det aldrig.

Jeg ved ikke, om børn er i forøget fare for at blive voldtaget fordi
børnevoldtagere kan sende billeddokumentation af deres forbrydelse uden at
datatrafikken kan opsnappes undervejs. Mon ikke børnevoldtagere vil bruge en
hver given lejlighed til at voldtage børn, uanset mulighederne for
efterfølgende at sprede eventuel billeddokumentation?

--
Veritas odium parit



Henrik Svendsen (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 21-03-07 17:40

On Tue, 20 Mar 2007 10:14:52 +0100, Kim Larsen skrev:

> "BigBother" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:45ffa221$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>
>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske
>> almindelige borgere i Danmark gået amok, og vi har nu med
>> terrorbekæmpelse som påskud fået en lovgivning på det elektroniske
>> område, der ville have gjort det østtyske Stasi grønne af misundelse.
>> Derfor har de udsendt en gratis CD, som har til formål at hjælpe folk
>> med at undgå overvågning på nettet.
>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>
> Den er der nok en del kriminelle som skal få fornøjelse og gavn ud af

Sådan er der rigtig meget; men det skal jo ikke hindre, at man
gør det muligt for borgerne at samtale og søge information,
uden myndighederne overvåger én i hoved og røv.

Du er vel imod statsovervågning af borgerne?

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Malene P (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 20-03-07 10:16


"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
news:45ffa221$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>
> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske
almindelige
> borgere i Danmark gået amok, og vi har nu med terrorbekæmpelse som påskud
> fået en lovgivning på det elektroniske område, der ville have gjort det
> østtyske Stasi grønne af misundelse. Derfor har de udsendt en gratis CD,
som
> har til formål at hjælpe folk med at undgå overvågning på nettet.
>
> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/

Næh, det kan den ikke

Malene P



BigBother (20-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 20-03-07 10:49

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
news:45ffa614$0$14013$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>
> Næh, det kan den ikke

Serveren er nok lidt overbelastet lige nu. Prøv igen senere.

--
Veritas odium parit




Claus E. Petersen (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 20-03-07 20:13

Malene P wrote:
> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
> news:45ffa221$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>
>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske
> almindelige
>> borgere i Danmark gået amok, og vi har nu med terrorbekæmpelse som påskud
>> fået en lovgivning på det elektroniske område, der ville have gjort det
>> østtyske Stasi grønne af misundelse. Derfor har de udsendt en gratis CD,
> som
>> har til formål at hjælpe folk med at undgå overvågning på nettet.
>>
>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>
> Næh, det kan den ikke
>
> Malene P
>
>

Hvis du kender et PROSA medlem kan du måske tiltuske dig en kopi.

- cep

Georg Sluyterman (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Georg Sluyterman


Dato : 20-03-07 22:46

Malene P wrote:
> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev
<---snip--->
>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>
> Næh, det kan den ikke
>
> Malene P
>

klid.dk har været særdeles belastet hele dagen igennem, og IT-politisk
forening har udviddet med et antal spejl-servere samt lagt en torrent ud.

Alle spejlserverne har også være meget belastet - og det er jo kun godt.
Så kan vi få budskabet og værktøjerne ud til Hr. og fru Jensen, så det
ikke kun er forbeholdt de kriminelle, som godt gider gå på nettet, og
søge på google efter en lille guide til hvordan man gør.

--
Vh. Georg Sluyterman

wilstrup (20-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 20-03-07 23:44


"Georg Sluyterman" <georg@thecrew.dk> skrev i en meddelelse
news:4600565a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Malene P wrote:
>> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev
> <---snip--->
>>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>>
>> Næh, det kan den ikke
>>
>> Malene P
>>
>
> klid.dk har været særdeles belastet hele dagen igennem, og IT-politisk
> forening har udviddet med et antal spejl-servere samt lagt en torrent ud.
>
> Alle spejlserverne har også være meget belastet - og det er jo kun godt.
> Så kan vi få budskabet og værktøjerne ud til Hr. og fru Jensen, så det
> ikke kun er forbeholdt de kriminelle, som godt gider gå på nettet, og
> søge på google efter en lille guide til hvordan man gør.

kan programmet benyttes i windows?



Claus E. Petersen (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 21-03-07 00:18

wilstrup wrote:
> "Georg Sluyterman" <georg@thecrew.dk> skrev i en meddelelse
> news:4600565a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Malene P wrote:
>>> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev
>> <---snip--->
>>>> CD'en kan hentes her: http://itpol.dk/
>>> Næh, det kan den ikke
>>>
>>> Malene P
>>>
>> klid.dk har været særdeles belastet hele dagen igennem, og IT-politisk
>> forening har udviddet med et antal spejl-servere samt lagt en torrent ud.
>>
>> Alle spejlserverne har også være meget belastet - og det er jo kun godt.
>> Så kan vi få budskabet og værktøjerne ud til Hr. og fru Jensen, så det
>> ikke kun er forbeholdt de kriminelle, som godt gider gå på nettet, og
>> søge på google efter en lille guide til hvordan man gør.
>
> kan programmet benyttes i windows?
>
>

Nej. Det er en Linux distribution.
Du brænder CD'en fra ISO filen, sætter den i computeren, og booter fra CD'en

- cep

Georg Sluyterman (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Georg Sluyterman


Dato : 21-03-07 16:14

Claus E. Petersen wrote:
>
> Nej. Det er en Linux distribution.
> Du brænder CD'en fra ISO filen, sætter den i computeren, og booter fra
> CD'en
>

- og dertil vi ljeg lige sige, at iso'et fra itpol.dk ikke overskriver
noget på din harddisk. Den kører blot systemet i dit RAM.

Kommer man cd'en i en Windows-maskine, kan man installere et par
programmer. Der skulle også følge software med til at simulere Polippix
direkte på Windows (har ikke lige prøvet det, da jeg ikke har (og heller
ikke ønsker) en Windows-installation.).

--
Vh. Georg

P.L. (20-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 20-03-07 22:26

On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:

> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>
> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske almindelige
> borgere i Danmark gået amok.

Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er der da
ingen grund til at være bange, hvorfor bruge software til at gemme sig med,
hvis det man laver er helt legalt.


--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

@ (20-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 20-03-07 22:33

On Tue, 20 Mar 2007 22:25:51 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

>On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:
>
>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>
>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske almindelige
>> borgere i Danmark gået amok.
>
>Jeg kan ikke se problemet

er du vittig


eller vanvittig, et overvågningssamfund indbyder nærmest til misbrug
fra myndighedernes side

kun en tåbe frygter ikke myndighederne, og hvad de kan finde på
i "samfundets" interesse



--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

N_B_DK (20-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 20-03-07 23:22

In news:bjk0039iqncs8rtg2j2fvrdica8m453rtp@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> kun en tåbe frygter ikke myndighederne, og hvad de kan finde på
> i "samfundets" interesse

De drukner i informationer på den måde, og skal ALLE informationer
undersøges, så skal der ansættes de første 10-20000 fuldtidsstillinger,
efterretningstjeneste af den størrelse er ikke nemt (eller billigt)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




BigBother (20-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 20-03-07 23:51

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0d87521f6f2d97c67ad3903df8e653b0@spamme-dyndns.dk...

> De drukner i informationer på den måde, og skal ALLE informationer
> undersøges, så skal der ansættes de første 10-20000 fuldtidsstillinger,
> efterretningstjeneste af den størrelse er ikke nemt (eller billigt)

Men de får opbygget en fandens god database at søge i, hvis de får brug for
at diskreditere eller afpresse enkeltindividder.



N_B_DK (21-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-03-07 09:02

In news:46006539$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
BigBother <no@no.no> typed:

> Men de får opbygget en fandens god database at søge i, hvis de får
> brug for at diskreditere eller afpresse enkeltindividder.

Nope, SÅ mange data fylder sindsygt meget, og uden en eller anden form for
kontrol med de data, er det ubrugelige i store træk (bemærk jeg er også imod
deres overvågning, da den er direkte ubrugelig, da mange services er
krypterede, og folk opsætter egne mails ervere og derfor logges mails ikke.

Normalt sidestilles emails med alm breve, men underligt nok vil staten IKKE
åbne alle breve på posthuset og scanne dem ind, så man sender bare
informationerne med alm brev...

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Bo Warming (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 21-03-07 02:24

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
news:bjk0039iqncs8rtg2j2fvrdica8m453rtp@4ax.com...
> On Tue, 20 Mar 2007 22:25:51 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid>
> wrote:
>
>>On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:
>>
>>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>>
>>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske
>>> almindelige
>>> borgere i Danmark gået amok.
>>
>>Jeg kan ikke se problemet
>
> er du vittig
>
>
> eller vanvittig, et overvågningssamfund indbyder nærmest til misbrug
> fra myndighedernes side
>
> kun en tåbe frygter ikke myndighederne, og hvad de kan finde på
> i "samfundets" interesse

Skadevirkninger kan begrænses ved krav om
1. egen-indsigt. Du kan tjække, om Ribers har lavet fejl om dig, og
når ikke PET-tophemmlighed , men snarere skat og social, skal man
kunne tjække den statslige informationssøgning for fejl.

Kun en tåbe frygter ikke Islam



Snuden (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 20-03-07 23:19

On Tue, 20 Mar 2007 22:25:51 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

>On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:
>
>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>
>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske almindelige
>> borgere i Danmark gået amok.
>
>Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er der da
>ingen grund til at være bange, hvorfor bruge software til at gemme sig med,
>hvis det man laver er helt legalt.

Der er stadig noget der hedder "privatlivets fred". Alle har ikke ret
til at vide alt om alle, uanset om man har noget at skjule eller ej.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Bo Warming (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 21-03-07 02:21


"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:rcn0035dlbfe077cc9c3vaplo3f2gkaub8@4ax.com...
> On Tue, 20 Mar 2007 22:25:51 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid>
> wrote:
>
>>On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:
>>
>>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>>
>>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske
>>> almindelige
>>> borgere i Danmark gået amok.
>>
>>Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er
>>der da
>>ingen grund til at være bange, hvorfor bruge software til at gemme
>>sig med,
>>hvis det man laver er helt legalt.
>
> Der er stadig noget der hedder "privatlivets fred". Alle har ikke
> ret
> til at vide alt om alle, uanset om man har noget at skjule eller ej.

Trods moderne elektronik er detaljeret overvågning dyr

- og søgning i de indsamlede data er krævende,

så staten skal ikke spilde for mange skattepenge på registreringerne -
men der er tale om afvejning af fordele og ulemper udfra et STØRST
MULIG LYKKE FOR FLEST MULIG synspunkt.

Hvis fx muslimproblemer kræver særlig knægtelse af traditionel "privatlivets
fred", så er dette ikke nogen hellig størrelse.



Da det kom til stykket, greb politiet Jagtvej 69 situationen
fornuftigt ad - bedre sent end aldrig - og vi er nødt til at have
tillid til denne nyttige del af de offentligt ansatte.







P.L. (21-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 21-03-07 11:37

On Tue, 20 Mar 2007 23:18:45 +0100, Snuden wrote:

> On Tue, 20 Mar 2007 22:25:51 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:
>
>>On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:
>>
>>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>>
>>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske almindelige
>>> borgere i Danmark gået amok.
>>
>>Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er der da
>>ingen grund til at være bange, hvorfor bruge software til at gemme sig med,
>>hvis det man laver er helt legalt.
>
> Der er stadig noget der hedder "privatlivets fred". Alle har ikke ret
> til at vide alt om alle, uanset om man har noget at skjule eller ej.

Se mit svar til BB.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

BigBother (20-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 20-03-07 23:49

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:15vj5umesn6o6$.18dqqfzikemtq.dlg@40tude.net...

> Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er der
> da
> ingen grund til at være bange, hvorfor bruge software til at gemme sig
> med,
> hvis det man laver er helt legalt.

Har du hørt om det gode gamle begreb "privatlivets fred"? Hvis ikke, så er
det nok fordi det er ved at gå af mode i disse big brother-tider.

Et af de største problemer med al den overvågning efter min mening at viden
er magt. Jo mere staten ved om os, desto mere potentiel magt har de over os.
Og den magt kan misbruges. Både organiseret, og ved at enkeltindividder
inden for statsapparatet misbruger deres viden.



P.L. (21-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 21-03-07 11:36

On Tue, 20 Mar 2007 23:48:46 +0100, BigBother wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:15vj5umesn6o6$.18dqqfzikemtq.dlg@40tude.net...
>
>> Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er der
>> da
>> ingen grund til at være bange, hvorfor bruge software til at gemme sig
>> med,
>> hvis det man laver er helt legalt.
>
> Har du hørt om det gode gamle begreb "privatlivets fred"? Hvis ikke, så er
> det nok fordi det er ved at gå af mode i disse big brother-tider.
>
> Et af de største problemer med al den overvågning efter min mening at viden
> er magt. Jo mere staten ved om os, desto mere potentiel magt har de over os.
> Og den magt kan misbruges. Både organiseret, og ved at enkeltindividder
> inden for statsapparatet misbruger deres viden.

Jo jeg har hørt om "privatlivets fred", men jeg kender også til et begreb
der hedder paranoia, og det ligner lidt det mange mennesker på nettet lider
under.

Hvis man er ganske alm. lovlydig borger har an intet at frygte.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

BigBother (21-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 21-03-07 12:09

"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in message
news:1hab090l3eeg4.1ogvfyt20da4q$.dlg@40tude.net...

> Jo jeg har hørt om "privatlivets fred", men jeg kender også til et begreb
> der hedder paranoia, og det ligner lidt det mange mennesker på nettet
> lider
> under.
>
> Hvis man er ganske alm. lovlydig borger har an intet at frygte.

Med hensyn til staten viser historien, at der er alt mulig grund til
paranoia. At koncentrere så meget magt er dømt til at gå galt, med mindre
borgerne hele tiden holder et vågent øje med et hvert tilløb til
magtmisbrug.

"Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely."
-- Lord Acton, britisk historiker

--
Veritas odium parit




Henrik Svendsen (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 21-03-07 17:54

On Tue, 20 Mar 2007 22:25:51 +0100, P.L. skrev:

> On Tue, 20 Mar 2007 09:58:09 +0100, BigBother wrote:
>
>> http://politiken.dk/it/article267830.ece
>>
>> Ifølge IT-politisk forening og Prosa er overvågningen af ganske almindelige
>> borgere i Danmark gået amok.
>
> Jeg kan ikke se problemet, hvis man ikke laver noget ulovligt, så er der da
> ingen grund til at være bange,

Man behøver såmænd ikke være bange for at have et ønske om, at
ens privatliv ikke skal kontrolleres af myndighederne. På den
anden side set, har det alle dage været totalitære regimeres
adelsmærke, at de holdt stram kontrol med, hvad borgerne
foretog sig, og det har været frie civiliserede landes
adelsmærke, at myndighederne kunne se forskel på og
respekterede borgernes selvfølgelige ret til privatliv.

Så måske skulle man alligevel være lidt påpasselig og se at få
downloaded filen, når nu de danske myndigheder ikke længere
selv kan finde ud af at skelne mellem privatliv og det, der
angår det offentlige.

> hvorfor bruge software til at gemme sig med,
> hvis det man laver er helt legalt.

Hvorfor stikke sin snude i alt, hvad borgerne søger på af
informationer og ellers foretager sig på nettet?

Den der stoler blindt på magteliten er simpelthen for naiv.


--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med
et sekulært demokrati. - Flemming Rose

P.L. (21-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 21-03-07 18:03

On Wed, 21 Mar 2007 17:53:31 +0100, Henrik Svendsen wrote:


> Så måske skulle man alligevel være lidt påpasselig og se at få
> downloaded filen, når nu de danske myndigheder ikke længere
> selv kan finde ud af at skelne mellem privatliv og det, der
> angår det offentlige.

Hvis man tror at denne software forhindre ISP i at logge hvad man laver, ja
så ved man intet om hvordan internettet virker, din ISP kan logge alt det
du laver uden det mindste problem, al trafik skal igennem din ISP, så held
og lykke


>
>> hvorfor bruge software til at gemme sig med,
>> hvis det man laver er helt legalt.
>
> Hvorfor stikke sin snude i alt, hvad borgerne søger på af
> informationer og ellers foretager sig på nettet?
>
> Den der stoler blindt på magteliten er simpelthen for naiv.

Nej, vi er bare ikke alle lige paranoide, men jeg ved godt at nogle syntes
at en hat af sølvpapir er smart.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Henrik Svendsen (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 21-03-07 19:51

On Wed, 21 Mar 2007 18:03:06 +0100, P.L. skrev:

> On Wed, 21 Mar 2007 17:53:31 +0100, Henrik Svendsen wrote:
>
>> Så måske skulle man alligevel være lidt påpasselig og se at få
>> downloaded filen, når nu de danske myndigheder ikke længere
>> selv kan finde ud af at skelne mellem privatliv og det, der
>> angår det offentlige.
>
> Hvis man tror at denne software forhindre ISP i at logge hvad man laver, ja
> så ved man intet om hvordan internettet virker,

Det ved du da tydeligvis ikke en snus om. Søger gennem en
proxy, så aner ISP'en ikke en snus om, hvad du søger.
http://www.megaproxy.com/


> din ISP kan logge alt det
> du laver uden det mindste problem, al trafik skal igennem din ISP, så held
> og lykke

Gem dine smileyer til noget, du allermindst har en smule
forstand på.

>>> hvorfor bruge software til at gemme sig med,
>>> hvis det man laver er helt legalt.
>>
>> Hvorfor stikke sin snude i alt, hvad borgerne søger på af
>> informationer og ellers foretager sig på nettet?
>>
>> Den der stoler blindt på magteliten er simpelthen for naiv.
>
> Nej,


Jo, og du er tydeligvis en af de mest naive, når du stoler
blindt på magteliten. Passer også meget godt til din naive tro
på, hvordan internettet fungerer.



--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham
Lincoln.

P.L. (21-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 21-03-07 20:06

On Wed, 21 Mar 2007 19:51:16 +0100, Henrik Svendsen wrote:


>
> Jo, og du er tydeligvis en af de mest naive, når du stoler
> blindt på magteliten. Passer også meget godt til din naive tro
> på, hvordan internettet fungerer.

Forklar venligst hvordan det fungere, det har du og et par stykker stadig
ikke gjort

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Henrik Svendsen (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 21-03-07 21:48

On Wed, 21 Mar 2007 20:06:00 +0100, P.L. skrev:

> On Wed, 21 Mar 2007 19:51:16 +0100, Henrik Svendsen wrote:
>
>>
>> Jo, og du er tydeligvis en af de mest naive, når du stoler
>> blindt på magteliten. Passer også meget godt til din naive tro
>> på, hvordan internettet fungerer.
>
> Forklar venligst hvordan det fungere, det har du og et par stykker stadig
> ikke gjort

Antog et eksempel på en proxy og kryptering kunne opklare
sagen for dig.

Du kan også prøve nogen af beskrivelserne på wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server
http://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_remailer

Du kan også bruge en VPN som denne:
http://www.anonymize.net/AnonymousE-mail.html

På Wikipedia kan du læse mere om VPN - denne f.eks.:
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVPN

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Georg Sluyterman (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Georg Sluyterman


Dato : 21-03-07 20:10

P.L. wrote:
> Hvis man tror at denne software forhindre ISP i at logge hvad man laver, ja
> så ved man intet om hvordan internettet virker, din ISP kan logge alt det
> du laver uden det mindste problem, al trafik skal igennem din ISP, så held
> og lykke

Øhmm... jeg tror det er dig der ikke ved hvordan internettet, eller
rettere Tor, fungerer.

Se hvordan tor fungerer på tor.eff.org

Det er designet til at man ikke kan spores, og selv om der findes
teoretiske måder at kunne identificere enkeltpersoner på, så er det et
ganske effektivt netværk. De gange jeg har hørt om misbrug af netværket
(børneporno, hacking/kracking etc.), har man ikke kunnet spore det
tilbage til gerningsmanden.

--
Vh. Georg Sluyterman

P.L. (21-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 21-03-07 20:23

On Wed, 21 Mar 2007 20:10:10 +0100, Georg Sluyterman wrote:

> P.L. wrote:
>> Hvis man tror at denne software forhindre ISP i at logge hvad man laver, ja
>> så ved man intet om hvordan internettet virker, din ISP kan logge alt det
>> du laver uden det mindste problem, al trafik skal igennem din ISP, så held
>> og lykke
>
> Øhmm... jeg tror det er dig der ikke ved hvordan internettet, eller
> rettere Tor, fungerer.
>
> Se hvordan tor fungerer på tor.eff.org

Jeg ved godt hvordan Tor virker, og det er beregnet til at beskytte
brugeren imod de sites han besøger, din ISP er det første led du skal
igennem, hvad gavn er det lige Tor gør der.

>
> Det er designet til at man ikke kan spores, og selv om der findes
> teoretiske måder at kunne identificere enkeltpersoner på, så er det et
> ganske effektivt netværk. De gange jeg har hørt om misbrug af netværket
> (børneporno, hacking/kracking etc.), har man ikke kunnet spore det
> tilbage til gerningsmanden.

Ja, og dine data skal stadig igennem din udbyder, det undgår du ikke med
Tor eller andre proxy programmer.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Georg Sluyterman (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Georg Sluyterman


Dato : 21-03-07 23:03

P.L. wrote:
<---snip--->
> Jeg ved godt hvordan Tor virker, og det er beregnet til at beskytte
> brugeren imod de sites han besøger, din ISP er det første led du skal
> igennem, hvad gavn er det lige Tor gør der.
<---snip--->

At ISP'en som sådan kun kan se at man kommunikerer med TOR-netværket,
ikke hvem man kommunikerer med i sidste ende..

--
Vh. Georg Sluyterman



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste