Terror
Fra : Konrad

Dato : 20-03-07 02:39

Når nu alle snart har tilstået - og alle de skyldige tilsyneladende er
fundet - USA har jo A til Z hjernen bag nineeleven bag lås og slå - så er
det vel snart på tide at ophæve undtagelsestilstanden, og indføre normale
ikke-paranoide tilstande i samfundet?

Jeg mener - togenes mærkværdige advarsel om at man ikke må efterlade noget
uden at holde øje med det, kan de vel godt droppe? Vi kan vel også snart
droppe den skærpede overvågning i lufthavnene?

Eller skal vi bare vænne os til denne paranoia - acceptere den? Går det som
kritikerne har indvendt - når det først er indført, så er den demokratiske
retsstat ophørt med at eksistere - for altid?

Fra : Martin

Dato : 20-03-07 02:44

On 20 Mar., 02:38, "Konrad" <davidkonradFJ...@gmail.com> wrote:

> Eller skal vi bare vænne os til denne paranoia - acceptere den? Går det som
> kritikerne har indvendt - når det først er indført, så er den demokratiske
> retsstat ophørt med at eksistere - for altid?

Klart.
Det er konsekvensen af at lukke en teokratisk stenalderkultur ind i
EU.

Mvh
Martin

Fra : Konrad

Dato : 20-03-07 02:58

Martin wrote:

> Klart.
> Det er konsekvensen af at lukke en teokratisk stenalderkultur ind i
> EU.

Well. Så hårdt synes jeg ikke man bør opfatte den europæiske adoption af det
amerikanske trusselsbillede/paranoia. Trods alt. Det må da på et eller andet
tidspunkt være muligt at tænke på egne interesser - f.eks hvor mange penge
vi bruger på irrationaliteten.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-07 09:15

On Tue, 20 Mar 2007 02:38:46 +0100, Konrad skrev:

> Når nu alle snart har tilstået - og alle de skyldige tilsyneladende er
> fundet - USA har jo A til Z hjernen bag nineeleven bag lås og slå

Virkelig? Har man så også fundet forklaringen på dette:
http://youtube.com/watch?v=yIgoXQWiSlM

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 19:28

Henrik Svendsen wrote:

> Virkelig? Har man så også fundet forklaringen på dette:
> http://youtube.com/watch?v=yIgoXQWiSlM

Jeg ved ikke hvad det er - hvad er det?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-07 20:46

On Wed, 21 Mar 2007 19:28:28 +0100, Konrad skrev:

> Jeg ved ikke hvad det er - hvad er det?

Prøv at trykke på linket.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 21:04

Henrik Svendsen wrote:

> Prøv at trykke på linket.

Jeg vil nu hellere have det fra hestens egen mule. Er træt at at spilde
mange minutter og få ødelagt mit arbejdsflow af youtube-links - som oftest
som følge af noget, der i bedste fald kan kaldes "morsomt".

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-07 23:12

On Wed, 21 Mar 2007 21:04:06 +0100, Konrad skrev:

> Jeg vil nu hellere have det fra hestens egen mule.

Der vises en hulens bunke indslag om "secondary explosions"
fra en hel række massemedier. Og der er aldrig blevet givet
nogen forklaring på dem. Man er faktisk nødt til at se
klippene for at forstå, hvad det handler om.

Den superduperoverfantastiske gigantterrorist der fornylig
indrømmede ansvaret for alt ondt gennem menneskets nyere
historie undlod ganske at forklare, hvad der forårsagede alle
de andre eksplosioner, som en masse mennesker bevidnede 911.

Okay, for at gide se det, så skal man nok have et åbent sind
for og interesse i 911.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Konrad

Dato : 22-03-07 00:54

Henrik Svendsen wrote:

> Der vises en hulens bunke indslag om "secondary explosions"
> fra en hel række massemedier. Og der er aldrig blevet givet
> nogen forklaring på dem. Man er faktisk nødt til at se
> klippene for at forstå, hvad det handler om.

Er det noget 11/9 konspiratorisk?

> [...]
> historie undlod ganske at forklare, hvad der forårsagede alle
> de andre eksplosioner, som en masse mennesker bevidnede 911.

Jeg begiver mig ikke af med den slags. Erfaringen viser - og her burde du
måske spidse ører - at der meget sjældent er hold i teorierne. Jeg kender
faktisk ikke en eneste konspirationsteori der har holdt vand.

Min oprindelige pointe sondrer dog ikke HVEM der evt står bag eller tager
ansvaret på et forfejlet grundlag - min pointe er, at nu præsenterer
USA/NATO de skyldige, og så må det store nationale mareridt vel snart være
ovre.

*Det* er er en rimelig betragtning!!

> Okay, for at gide se det, så skal man nok have et åbent sind
> for og interesse i 911.

Måske.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-03-07 01:45

On Thu, 22 Mar 2007 00:54:10 +0100, Konrad skrev:

> Er det noget 11/9 konspiratorisk?

Nej, det er ikke en konspirationsteori. Var der da nogen, som
konspirerede om noget den dag?

> Jeg begiver mig ikke af med den slags. Erfaringen viser - og her burde du
> måske spidse ører - at der meget sjældent er hold i teorierne.

Øh - der er ikke tale om en teori i filmen.

> Jeg kender
> faktisk ikke en eneste konspirationsteori der har holdt vand.

Så er din erfaring ikke veludviklet. Før nogensomhelst
konspiration af kriminel karakter afsløres fremsættes der helt
almindeligt f.eks. af politiet i opklaringsarbejdet en eller
flere teorier om, hvem der stod bag. Konspirationsteorier. Der
er slet ikke tal på, hvor mange af de teorier, der senere i
arbejdet med de mange sager viste sig at holde stik; men
tallet er astronomisk.

Imidlertid er det foreliggende ikke en konspirationsteori.

> [...]
> ansvaret på et forfejlet grundlag - min pointe er, at nu præsenterer
> USA/NATO de skyldige, og så må det store nationale mareridt vel snart være

Der er erklæret "war on terror" (og alle er imod terror). Det
gælder "terror" over hele verden - også selv om terroristerne
kalder sig frihedskæmpere, hvilket selvfølgelig ikke narrer
nogen i disse oplyste tider.

Så tværtimod. "Vi" er nødt til at indføre endnu mere
overvågning og kontrol af og med borgerne i alle samfund, for
"terroristerne" bliver jo ved og ved, hvad der jo beviser,
"vi" stadig ikke har opnået det nødvendige niveau af kontrol
og overvågning.

Desuden er der "war on pedophilia" (og alle er imod pædofili),
og da der bliver ved med at være pædofile, har vi endnu et
bevis for, at der stadig ikke er tilstrækkeligt med
overvågning og kontrol.

Først den dag, der ikke er flere "terrorister", "pædofile",
"fundamentalister", "nationalister", "antisemitter",
"racister", "homofobe" osv. kan "vi" slække på
overkontrolsamfundet og forsigtigt begynde at give nogen af
frihedsrettighederne tilbage til befolkningerne.

Men indtil da gør det heller ikke noget - for den uskyldige,
som ikke er noget af ovennævnte eller andet grimt - har jo
ikke noget at frygte ved at lade sig overvåge og kontrollere.
Tværtimod må det virke yderst betryggende for den uskyldige
borger, der også må forventes at modsætte sig en senere
genindførelse af tidligere tiders mere lemfældige overvågning
og kontrol med borgerne.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-07 09:19

On Tue, 20 Mar 2007 02:38:46 +0100, Konrad skrev:

> Når nu alle snart har tilstået - og alle de skyldige tilsyneladende er
> fundet - USA har jo A til Z hjernen bag nineeleven bag lås og slå

Ham her?:
http://www.surfingtheapocalypse.net/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=172324

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 19:29

Henrik Svendsen wrote:

> Ham her?:
> http://www.surfingtheapocalypse.net/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=172324

Hvem?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-07 20:48

On Wed, 21 Mar 2007 19:28:40 +0100, Konrad skrev:

> Hvem?

Ham der omtales. Du kan se billeder af ham og høre hans navn
nævnt en hel masse gange, hvis du trykker på linket.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 21:05

Henrik Svendsen wrote:

http://www.surfingtheapocalypse.net/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=172324

> Ham der omtales. Du kan se billeder af ham og høre hans navn
> nævnt en hel masse gange, hvis du trykker på linket.

Din stærke modvilje imod at formulere det med dine egne ord forsikrer mig
om, at der her "ikke er noget at komme efter". Havde du haft en pointe,
ville den temmelig sikkert være nem at udtrykke i ord.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-07 23:16

On Wed, 21 Mar 2007 21:05:27 +0100, Konrad skrev:

> http://www.surfingtheapocalypse.net/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=172324

> Din stærke modvilje imod at formulere det med dine egne ord forsikrer mig
> om, at der her "ikke er noget at komme efter".

Trist, du går efter min mening glip af noget god
underholdning.

> Havde du haft en pointe,
> ville den temmelig sikkert være nem at udtrykke i ord.

Pointen kommer lynhurtigt frem i filmen.
Superovergigantterroristen over alle terrorister siden dette
lokale Univers skabelse får på alle tangenter.

Altså - hvis man er klar til at tro på, at terroristen har
klaret alt det, han har indrømmet ansvar for, så kan man også
roligt gå videre og tro på, at han er skyld i _alt_ .

--
?One of the penalties for refusing to participate in politics
is that you end up being governed by your inferiors.?

Fra : Konrad

Dato : 22-03-07 01:16

Henrik Svendsen wrote:

http://www.surfingtheapocalypse.net/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=172324

> Trist, du går efter min mening glip af noget god
> underholdning.

Jeg er ikke ude efter underholdning her. Naturligvis opstår der for visse
mennesker komiske øjeblikke der overfladisk set kan virke underholdende, men
dybest set er det jo tragisk. Jeg er dybt alvorlig, på trods af min hang
til at give efter for komikken...

> Pointen kommer lynhurtigt frem i filmen.
> Superovergigantterroristen over alle terrorister siden dette
> lokale Univers skabelse får på alle tangenter.

Jeg er ikke i tvivl om, at i toyrube...youtube har rigtig mange fundet et
godt forum hvor de kan udveksle frugten af deres kreative ideer.

> Altså - hvis man er klar til at tro på, at terroristen har
> klaret alt det, han har indrømmet ansvar for, så kan man også
> roligt gå videre og tro på, at han er skyld i _alt_ .

Og som jeg proklamerede for en uges tid siden - er ganske sikker på
Indrømmeren står bag angrebet på Hvilshøjs bil også. Det var bare ikke
særligt morsomt, åbenbart.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-03-07 02:07

On Thu, 22 Mar 2007 01:16:00 +0100, Konrad skrev:

> Og som jeg proklamerede for en uges tid siden - er ganske sikker på
> Indrømmeren står bag angrebet på Hvilshøjs bil også. Det var bare ikke
> særligt morsomt, åbenbart.

At indrømme en enkelt ting er lidt anderledes end at indrømme
alt det vores nye überterrorist har vedkendt sig. Har du læst,
hvad han har vedgået sig ansvar for af ting og sager?

Fra : BigBother

Dato : 20-03-07 10:48

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> det vel snart på tide at ophæve undtagelsestilstanden, og indføre normale

Så længe boogeymanden Osama er på fri fod har de jo carte blanche til at
fortsætte udviklingen mod et 1984-agtigt dystopi, hvor staten har ret til at
overvåge og torturere borgerne alt det de vil, mens borgerne ikke har ret
til noget som helst andet end at acceptere alt hvad magthaverne finder på.

--
Veritas odium parit

Fra : Konrad

Dato : 21-03-07 19:32

BigBother wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Så længe boogeymanden Osama er på fri fod har de jo carte blanche til
> at fortsætte udviklingen mod et 1984-agtigt dystopi,

Præcis. Og en hel del tyder på, at det sådan set er ligegyldigt om der er en
terrortrussel eller ej. Jeg har altid regnet sandsynligheden for terror i
Danmark som værende lig nul - og indgået utallige væddemål etc. Folks
modargument har altid været "Al-Quada", "terrorister på fri fod" osv. Nuvel.
De er fanget - der er erkendt. Al-Quada eksisterer ikke længere.

Terrorlovene og den almindelige irrationelle paranoia må vel følgelig blive
ophævet? Nu har vi levet i en slags undtagelsestilstand de sidste 5½ år -
længere end WWII. Det er på tide at sadle om, og bruge pengene, ressourcerne
og den intellektuelle virkekraft på noget mere fornuftigt.