Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
rentefradrag... SU.. Slippe for skat i 200~
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-03-07 16:07

Hej NG.

Jeg er i sidste del af mit studie og modtager derfor stadigt SU (som
har mit hovedkort). Jeg har d.d. optaget lån på 1 mio. kr, tager det
afdragsfrit indtil jeg bliver færdiguddannet og vil gerne trække
renteudgifter fra i min indtægt, men det er åbenbart et problem fordi
SU'en jo ikke er særlig stor. Dette betyder vel at jeg får de 30%
tilbage af renteudgifterne i skat, sommeren 2008 hvilket er ret
sent. Det er nu jeg har brug for pengene...

Hvad er mulighederne?

Den eneste mulighed (som jeg ikke engang er sikker på) jeg kan få øje
på er noget med at jeg her til sommer arbejder ca. 2,5 mdr og giver
mit hovedkort til arbejdsgiver og bikort til SU. Kan jeg godt få hele
rentefradraget brugt i disse 2,5 måneder? Jeg kender jo
rente-udgifterne (sådan nogenlunde ihvertfald)...

Jeg fik på fornemmelsen at skat ikke var så vilde med det... Hvis jeg
kendte min indkomst for 2007 (hvilket jeg ikke gør), kunne man dog
lave et eller andet???

Nogen forslag? Det hjælper vel ikke engang at skrive for lidt på
forskudsopgørelsen. Mit problem er vel at jeg meget gerne vil slippe
for at betale noget i skat i 2007 fordi jeg ved at kommer til at få
30% af renteudgifterne tilbage i 2008.... Disse ting skulle så
modsvare hinanden på en eller anden måde...

En anden tanke (som jeg ikke ved om er mulig): Mit bikort har vist en
trækprocent på 38%. Kan den ikke ændres? Kan jeg ikke sige at de skal
sætte trækprocenten ned på bikortet og derved regne mig frem til en
fornuftig løsning (det kan jeg nok godt finde ud af)?

Alle forslag er velkomne.

Best regards
Martin Jørgensen