Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
SU lån som opsparing, kan det betale sig?
Fra : S.Sørensen

Dato : 27-03-07 20:51

Hej gruppe,

Min hustru har 2½ år tilbage på studiet, og da vi nok på det tidspunkt er på
vej til at købe hus, overvejer vi at tage et SU lån resten af hendes
studietid og sætte låne-pengene ind på en konto. Altså som opsparing til
udbetaling på et hus. Disse penge lægges så oveni vores allerede opsparede
25,000kr så vi kan komme på markedet med en god udbetaling.

Jeg har før hørt om folk der bruger denne metode, men i virkeligheden ved
jeg ikke hvor "god" den er.
Kan det betale sig, tror I ?

på forhånd tak,
Sørensen

Fra : Kim

Dato : 09-04-07 20:23

On 27 Mar., 21:50, S.Sørensen <togalou...@XXXgmail.com> wrote:
> [...]
> 25,000kr så vi kan komme på markedet med en god udbetaling.
>
> Jeg har før hørt om folk der bruger denne metode, men i virkeligheden ved

Jeg mener godt det kan betale sig. Du låner til den lavest mulige
rente overhovedet. Når studiet er slut, kan du jo ikke længere låne
til denne rente. Og i dag kan du jo placere dem på en højrentekonto
til 4%, så det går jo næsten lige op.

Kim

Fra : S.Sørensen

Dato : 10-04-07 15:37

"Kim" <kimljungberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>rente overhovedet. Når studiet er slut, kan du jo ikke længere låne
>til denne rente. Og i dag kan du jo placere dem på en højrentekonto

Hej Kim,
Tak for svar, det var også den måde jeg så det på.
hilsen
Sørensen

ps: undskyld det private svar, ramte den forkerte knap :)