Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Q: Går det ud over mine forældres pension
Fra : KH

Dato : 23-03-07 12:09

Hej.

Min kæreste og jeg har besluttet at gå hver til sit, pga diverse
uoverensstemmelser. Vi bor pt i samme lejlighed.

Jeg overvejer, i samråd med mine forældre, at flytte hjem til dem i en
periode, for at finde ud af, hvad det er jeg vil med livet. Mine forældre
bor i hus, som de stadig betaler af på. De er h.h.v. 61 og 63 år. De regner
begge med at ville lade sig pensionere indenfor det kommende år.

Mit spørgmål går på, om det på nogen går ud over deres pension, at jeg
flytter ind undre samme tag? Jeg ønsker på ingen måde, at deres der bliver
reguleret i deres folkepension, fordi skal have mig huserende. Jeg ved min
mor har en kapitalpension, men mere kender jeg ikke til deres økonomiske
forhold.

mvh
B. Olle

Repost fra dk.videnskab.jura

Fra : urlex

Dato : 23-03-07 12:17

On 23 Mar., 13:08, "KH" <B_O...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> mor har en kapitalpension, men mere kender jeg ikke til deres økonomiske

Din indkomst går med i din far's og mor's husstandsindkomst
automatisk
og dermed udløser en procentnedgang i deres personlige tillæg og
andre
ydelser dvs. hvis de har lån til betaling af ejendomsskatter gennem
kommunen, hjælp til rengøring mm.
Så gør det ikke !

vh urlex

Fra : urlex

Dato : 23-03-07 13:01

On 23 Mar., 13:17, "urlex" <rolex6...@kokage.dk> wrote:

> [...]
> andre
> ydelser dvs. hvis de har lån til betaling af ejendomsskatter gennem

Husstanden dækker alle personer på samme adresse, matrikelnr.
Ved udlejning sker der beskatning efter SKAT's regler derom.
vh urlex