Database udtræk til Excel ?
Fra : Torben

Dato : 02-07-01 17:18

Hejsa, jeg skal på et intranet vise nogle udtræk fra en database - ok, det
har jeg styr på, men problemet opstår idet brugeren skal have mulighed for
at få disse data ned i et Excel regneark på serveren !

Det skal implementeres uden brug af købte komponenter - nogen idéer til
hvordan jeg knækker det ? Henvisninger til tutorials mm. modtages gerne !

På forhånd tak!
Torben

Fra : Ole Baunbæk Jensen

Dato : 04-07-01 08:24

Hej,

Du kan udskrive dine tal i en html-tabelstruktur.
i toppen af html-dokumentet der indeholder dine tal sætter du
response.contenttype = "application/vnd.ms-excel"

så åbnes din tabel i excel.

mvh
Ole

Fra : Torben

Dato : 04-07-01 14:50

"Ole Baunbæk Jensen" <pbk708@pbk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i toppen af html-dokumentet der indeholder dine tal sætter du
> response.contenttype = "application/vnd.ms-excel"

Jep, det er jeg med på - men mine tal skal ikke åbnes i Excel, men
gemmes i en Excel-fil på serveren. De folk der indgiver data til systemet
via ASP,
skal ikke bruge filen... Det er der andre der skal!

Torben