ris generelt
Fra : Ralph

Dato : 31-03-07 17:01

Jeg har et par spørgsmål vedr. ris:

Min gamle klassekammerat Søren lærte mig engang at man skal udvande ris i
mindst en time inden kogning, jeg glemte at spørge hvorfor, men en klar
fordel er at kogetiden nedsættes, de er møre efter ca. 10 minutter, en anden
ting der sker er jeg ikke helt klar over om det er en fordel eller en
forringelse af risen, der er mange urenheder der bliver vasket ud, er det
URENHEDER eller er det SMAG?

Gode råd vedr. risottoris ønskes, de to gange jeg har prøvet bliver det til
risengrød med fyld.

--
Ralph

Fra : MLN

Dato : 31-03-07 21:05

Ris skal koges som følger:

1 del ris
2 dele vand

Hældes i gryde med låg.
Fuld hammer på varmen
Så snart det koger slukkes helt for varmen
10 min. efter er risene klar til at blive spist .....

Yours
Martin Lynge Nicolaisen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-04-07 10:10

"MLN" <martin@SLETDETTEmln.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fuld hammer på varmen
> Så snart det koger slukkes helt for varmen
> 10 min. efter er risene klar til at blive spist .....

Nej, sådan skal risotto-ris ikke koges.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 3808 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Du er muligvis beskyttet mod spam. Det forhindrer dig tydeligvis ikke i at
spamme alle os andre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : MLN

Dato : 07-04-07 11:53

Find noget fornuftigt at lave Jens Bruun .....

Hent en gratis SPAMfighter her.Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til
privatbrugere.

Fra : Peter Westh

Dato : 01-04-07 20:33

> Gode råd vedr. risottoris ønskes, de to gange jeg har prøvet bliver det
> til risengrød med fyld.

Risotto ER risengrød med fyld... men man skal stoppe kogningen medens risene
stadig er al dente, og så skal risottoen serveres øjeblikkeligt, det er ikke
en ret der kan tåle at vente.

/P