Gigtvenlig proptrækker
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-03-07 18:12

Hej gruppe

Jeg leder efter en gigtvenlig proptrækker til en person med svage og
gigtplagede hænder, således at vedkommende selv er i stand til at åbne
vinflasker. Løsninger der involverer kulsyrepatron har ingen inter-
esse.

Har I nogen idéer eller erfaringer?

På forhånd tak.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : padre

Dato : 23-03-07 21:10

> Har I nogen idéer eller erfaringer?

Ingen erfaringer, men hvad med noget elektrisk som fx

http://www.pixmania.com/dk/dk/266156/art/white-brown/proptrakker-cardinal-tb-5.html

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-03-07 07:00

Padre skrev:

> Ingen erfaringer, men hvad med noget elektrisk som fx
>
> http://www.pixmania.com/dk/dk/266156/art/white-brown/proptrakker-cardinal-tb-5.html

Hm, en elektrisk proptrækker. De baner har jeg ikke tænkt i før.
Tak for tippet!

Jeg har kigget i Hjælpemiddelcentralens produktkatalog, men selv om
man kan få mange sjove ting, har man åbenbart vurderet at der ikke er
brug for en proptrækker til svage hænder.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Max

Dato : 25-03-07 09:13

Hej Klaus

> Jeg har kigget i Hjælpemiddelcentralens produktkatalog, men selv om

Du skal nok kikke efter briller næste gang :)

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=8956&include=00000

HMI nr: 26429

--
Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-03-07 09:27

Max skrev:

> Du skal nok kikke efter briller næste gang :)
>
> http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=8956&include=00000

Det har du nok ret i. Jeg tænkte mere på fødevarer end på emballage
da jeg kiggede.

Den fra HWL ser bedre ud (men er mindre solid). Måske skulle jeg
bare købe en af hver.

Tak for linket.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-03-07 07:46

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Jeg leder efter en gigtvenlig proptrækker til en person med
> svage og gigtplagede hænder, således at vedkommende
> selv er i stand til at åbne vinflasker.

Jeg foretrækker at bruge en "tjenerproptrækker". Den billige
udgave, jeg har nu, er ikke særlig gigtvenlig (den er lidt hård
og kantet i håndtaget), men jeg ser at der er kommet nogle
mere ergonomiske varianter af tjenerproptrækkere på markedet.

Links:

http://www.menu.as/Default.asp?ID=2533

http://www.potogpande.dk/product.asp?id=139

http://slagelsevinkompagni.dk/vintilbehoer/tjenerproptraekker_oliventrae_da.html

--
Herluf :·)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-03-07 07:58

Herluf Holdt skrev:

> [...]
> og kantet i håndtaget), men jeg ser at der er kommet nogle
> mere ergonomiske varianter af tjenerproptrækkere på markedet.

Tak for linkene, men den slags proptrækkere fungerer ikke i denne
sammenhæng (det ér prøvet).

Vedkommende har tidligere haft en proptrækker som lommemodellen på

   http://xrl.us/vge6   (kort link til www.hwl.dk)

og det er muligt at det bliver sådan en igen (med mindre jeg finder
en tiltalende elektrisk). Den udmærker sig ved at 'vingerne' giver
et godt greb om flasken, samtidig med at den relativt lange 'arm'
gør at vægtstandsprincippet udnyttes godt.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 10:23

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> gigtplagede hænder, således at vedkommende selv er i stand til at åbne
> vinflasker. Løsninger der involverer kulsyrepatron har ingen inter-

Prøv at gå ind på dit lokale apotek, og spørg om de kan hjælpe dig.
Langt de fleste apoteker sælger div hjælpemidler til gigtramte og folk med
svage håndled.

Jeg har en brochure som jeg har fået på mit apotek, og der er bl.a. en
proptrækker som skulle være gigtvenlig. Den er fra ProCare, og koster 99.75.
Deres webadresse er www.procare.dk

MVH
Louise

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 10:28

Louise wrote:

> [...]
>
> Jeg har en brochure som jeg har fået på mit apotek, og der er bl.a. en
> proptrækker som skulle være gigtvenlig. Den er fra ProCare, og koster

Har lige kigget på www.procare.dk og kan ikke finde proptrækkeren i deres
online-katalog, så smider lige de oplysninger der står i min papirudgave af
kataloget:
Apoteksnummer: 203227 (formentlig det samme som varenummer på apoteket)
PROcarenummer: G31781 (internt varenummer)

ProCare har flg telefonnummer: 4362 6243
Mail: info@procare.dk

MVH
Louise