star treck : Enterprise 4 sessoner , hvad ~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-03-07 01:39

star treck : Entreprise 4 sessioner , hvad skete der ? jeg sad lige og så
den for en 3 mdr. siden og er nu i gang med Voyager - har godt nok sprunget
de 3 første sessioner over - meget kan man sige om Voyager men det er 7 der
bære den !(IMHO)

men hvorfor kom der kun 4 sessioner på Entreprise - som jeg synes var god
lige fra starten og holdt hele vejen igennem og normalt så for de 7 år men 4
år hvorfor ?

Mv.

Bo MM

Fra : Morten Steen

Dato : 22-03-07 08:08

> [...]
> den for en 3 mdr. siden og er nu i gang med Voyager - har godt nok
> sprunget de 3 første sessioner over - meget kan man sige om Voyager men

He-he, det er der nok mange mænd der synes. ;) Jeg kom aldrig selv længere
end til starten af 5. sæson i sin tid, men er i gang med at se hele serien
fra begyndelsen igen nu. Den ER sgu ikke ret god...

> men hvorfor kom der kun 4 sessioner på Entreprise - som jeg synes var god
> lige fra starten og holdt hele vejen igennem og normalt så for de 7 år men
> 4 år hvorfor ?

Der var simpelthen bare ikke nok seere. Nu har jeg aldrig selv set
Enterprise, men den generelle holdning er at sæson 1 var under middel, og
derfor faldt mange seere fra. Så selvom niveauet i især sæson 2 og 3 var
langt højere, var det for sent. Derfor blev det besluttet at sæson 4 skulle
være den sidste. Og sådan blev det.

Morten

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-03-07 22:52

Morten Steen wrote:

> He-he, det er der nok mange mænd der synes. ;)

og det med god grund :)

>Jeg kom aldrig selv
> længere end til starten af 5. sæson i sin tid, men er i gang med at
> se hele serien fra begyndelsen igen nu. Den ER sgu ikke ret god...

nej de første 3 sæson er røv kedelige men så ved sæson 4 med 7 så kommer der
sgu skred i den
jeg ser voyager 7 timer hver dag for tiden og jeg HYGGER MIG :)

> Der var simpelthen bare ikke nok seere.

Det var en skam

> [...]
> sæson 2 og 3 var langt højere, var det for sent. Derfor blev det
> besluttet at sæson 4 skulle være den sidste. Og sådan blev det.

ja det var nu ærgeligt - jeg synes selv at sæson 1 var helt fin !
Mv.
BMM

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 10:03

> [...]
> lige fra starten og holdt hele vejen igennem og normalt så for de 7 år men

Producenterne var kørt trætte - de ''nuværende'' har været igang siden
slutningen af TNG, og man kan ikke blive ved med at koge suppe på det samme
koncept, sålænge man vil holde den samme vision om ejendommen i hævd, uden
at det bliver en smule repetetivt i længden...

Der er ikke den store forskel på de første sæsoner af ENT og på TNG's
historier - hverken opbygningsmæssigt eller konceptmæssigt, og den formel
har altså været igang siden 1987. Publikum er ikke umættelige.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-03-07 22:54

Hans Christian Vang wrote:

> [...]
> historier - hverken opbygningsmæssigt eller konceptmæssigt, og den
> formel har altså været igang siden 1987. Publikum er ikke umættelige.

ja ok det er måske bare mig der fantiker og ikke kan få nok - indrømmet jeg
gider ikke de gamle fra 60 erne
men ellers !!!

Fra : Tue Sørensen

Dato : 22-03-07 11:43

On 22 Mar., 10:02, "Hans Christian Vang" <....> wrote:

> [...]
>
> Der er ikke den store forskel på de første sæsoner af ENT og på TNG's
> historier - hverken opbygningsmæssigt eller konceptmæssigt, og den formel

Det er jeg så fuldkommen uenig i, men lad nu det ligge.

Enterprise stoppede fordi den ikke kunne tiltrække tilstrækkelig mange
seere (og det blev sandelig ikke bedre af at den tiende Star Trek-
film, Nemesis, som kom midt i Enterprise's 2. sæson, var rædderligt
dårlig), og en af grundene var at den lå på samme sendetidspunkt som
TV-serien "Smallville", som til gengæld var en stor succes. Jeg hører
at en del Trek-fans stadig er onde i sulet på Smallville over at den
dræbte Star Trek...

Jeg har set lidt over halvdelen af Enterprise, spredt over alle fire
sæsoner, og jeg mener at den *er* meget dårlig. Tidsperioden er
dårligt valgt, og de fleste af personerne er katastrofalt dårlige
(især unge George W. Bush, eller Trip, som de kalder ham her).
Historierne er for det meste heller ikke særlig inspirerede, men der
var dog gode ting ved dem. Hver sæson havde ét overordnet plot,
hvilket var fint, og gjorde at de ikke bare startede med den samme
status quo i hvert afsnit. Og der var ikke så mange "skøre" historier
som i andre Trek-serier; Enterprise var det meste af tiden faktisk
"hård" science fiction, hvilket er *ret* overraskende, og en positiv
ting. Desværre var det for det meste bare ikke interessant nok. Selv
forklaringen på Klingonerne's gamle TOS-udseende (hvor de manglede
pande-rillerne) var ikke særlig god. Der var nogle enkelte
mindeværdige afsnit, specielt dem med T´Pau og så dem med Brent
Spiner, men meget mere er der efter min mening ikke at skrive hjem om
mht. den serie.

Som sædvanlig kan film- og TV-producenter generelt kun yderst sjældent
finde ud af hvad der vil fungere. Og nu har de idiotisk nok
konkluderet at Star Trek skal revampes fuldstændig i en ny film, med
en helt ny kontinuitet - en parallelverden, nærmest - som modsiger/
ignorerer det gamle. Noget som sandsynligvis ikke vil virke, og mon
ikke en smart sjæl så finder på at fortsætte den gamle kontinuitet i
stedet? Ellers vil de for evigt have ødelagt noget som egentlig var
ganske udmærket.

Men nu hvor vi har en glimrende ny Battlestar Galactica serie kan vi
sådan set næsten være ligeglade...

- Tue

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-03-07 12:12

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Men nu hvor vi har en glimrende ny Battlestar Galactica serie kan vi
> sådan set næsten være ligeglade...

Ja. Men den lukker formentlig om et år.

Men Paramount HAVDE chancen. Var ikke interesseret af politiske
grunde. Grrr..

http://jmsnews.com/forums/archive/index.php?t-721.html
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-03-07 23:00

Tue Sørensen wrote:

> TV-serien "Smallville", som til gengæld var en stor succes. Jeg hører
> at en del Trek-fans stadig er onde i sulet på Smallville over at den
> dræbte Star Trek...

jamen den er sgu da en joke er det ikke den med supermand som barn ?

> [...]
> (især unge George W. Bush, eller Trip, som de kalder ham her).
> Historierne er for det meste heller ikke særlig inspirerede, men der

Nahh hende der var vulcan hun var da suveren :)

> [...]
> mindeværdige afsnit, specielt dem med T´Pau og så dem med Brent
> Spiner, men meget mere er der efter min mening ikke at skrive hjem om

ja ok jeg synes den var godt og bestemt bedre ind de første 3 sæsoner af
voyager

> Men nu hvor vi har en glimrende ny Battlestar Galactica serie kan vi
> sådan set næsten være ligeglade...

Ok jeg har lige fået fat i sæson 1 - er spændt på hvad det er for noget

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 23-03-07 06:58

"Bo M. Mogensen" <usnet1fjaerrnz-mig@gmail.com> wrote in message

> jamen den er sgu da en joke er det ikke den med supermand som barn ?

Jo. Den har sin charme, og den taler til et bredere publikum.

> Nahh hende der var vulcan hun var da suveren :)

Enig ;)

http://www.triphammered.com/PhotosExtras/MUTPol.jpg

http://images.google.dk/images?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGFB_daDK212DK212&q=Jolene%20Blalock&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-03-07 18:24

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1fjaerrnz-mig@gmail.com> wrote in message

HI Thomas :)

> Jo. Den har sin charme, og den taler til et bredere publikum.

jaee men Puhh problemet med det brede publikum og nu ved jeg godt jeg er
streng
men det brede publikum er sgu nogen ignoranter - som min ven s.o.l sagde til
mig vi må slet og ret konstatere den her film er befolket af idioter
( det var dødens gab 3 men det "almindelige" menneske er hverken
kreativt eller krævene - tænk f.eks på picket fences som i min bog er den
bedste serie der nogen sinde er lavet - den døde efter 29 afsnit - men
melrose place ja den har well kørt i 10 år - et band som auqva ( ved ikke
hvordan det staves ) dem her med barby girl - jamen du milde de har sikkert
solgt mere ind Beatles sgt. pepper.

se det brede publikum i flok se nazi tyskland.

jeg kan sgu ikke li dem en holdning jeg tager for egen regning !

> Enig ;)
>
> http://www.triphammered.com/PhotosExtras/MUTPol.jpg

jeg er lige ved at hente 79 mp3 nr fra tdc online salg så jeg vil se den
sener

bedste hilsner
Bo MM.

Fra : Per

Dato : 22-03-07 16:16

> men hvorfor kom der kun 4 sessioner på Entreprise - som jeg synes var god
> lige fra starten og holdt hele vejen igennem og normalt så for de 7 år men
> 4 år hvorfor ?

Jeg syntes Voyager var kanon fed fra start til slut. Langt bedre end den
kedelige DS9 og den dræbende ligegyldige Enterprise.

Enterprise blev cancelled fordi ingen så det. Jeg er stor Star Trek fan og
har flere gange forsøgt at følge med i Enterprise, men den er simpelt hen
for kedelig. Figurerne er intetsigende og historierne var også kedelige.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 24-03-07 14:12

Per skrev:

> Jeg syntes Voyager var kanon fed fra start til slut. Langt bedre end den
> kedelige DS9 og den dræbende ligegyldige Enterprise.

Er helt uenig - ST Enterprise er det bedste scifi jeg nogensinde har
set! Alt det andet totalt urealistiske Star Trek pjat som "Mr. Data" kan
de for min skyld stikke op i et sort hul.

De 3 første sæsonner af enterprise var bedst. Til sidst gik der for
meget tidsrejse i den, og plottet bestod lidt for tit af at man bare gik
tilbage og ændrede fortiden.

Ser Galactica nu, men får kvalme af alt det amerikanske militær- og
advokat-crap som den består af. Enterprise var uendeligt meget bedre, da
den formåede at rejse interessant filosofiske og etiske
problemstillinger uden at forfalde til absurditeter, som fx den
stigmatisering "the toasters" er udsat for i Galactica. Savner iøvrigt
Starbuck (som self. genopstår på et tidspunkt).

SG Atlantis lider også under påvirkning af amerikansk militær-kultur og
en Sheppard, der er lidt for hollywood supermandsagtig.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-03-07 01:17

Rune S. Larsen wrote:

> Er helt uenig - ST Enterprise er det bedste scifi jeg nogensinde har
> set!

ja jeg synes som sagt også den var god !

> Alt det andet totalt urealistiske Star Trek pjat som "Mr. Data"

Nahh han er da meget sjov :) ?

> De 3 første sæsonner af enterprise var bedst. Til sidst gik der for
> meget tidsrejse i den, og plottet bestod lidt for tit af at man bare
> gik tilbage og ændrede fortiden.

Puhh jeg vil nok sige det jeg havde sværest ved at fordøje var de her fisk
som de skulle snakke med.

> Ser Galactica nu, men får kvalme af alt det amerikanske militær- og
> advokat-crap som den består af. Enterprise var uendeligt meget bedre,

Star treck har altid være hævet over den amerikanske glorificering og
propoganda helt tilbage i i 60 erne var der russer med om bord.

Fra : Per

Dato : 26-03-07 10:26

> Er helt uenig - ST Enterprise er det bedste scifi jeg nogensinde har
> set! Alt det andet totalt urealistiske Star Trek pjat som "Mr. Data" kan
> de for min skyld stikke op i et sort hul.

Nu ved jeg ikke hvor gammel der er, men jeg tror de fleste, der har været
Star Trek fan siden minimum TNG har det som jeg. Nok også derfor Enterprise
døde.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-03-07 11:10

On 23 Mar., 06:57, "Thomas Hejl Pilgaard" <pilga...@tele2adsl.dk.dk>
wrote:

> Jo. Den har sin charme, og den taler til et bredere publikum.

Jeg har set et par spredte afsnit, men det var ikke noget der kunne
holde min interesse. Dårlige idéer og samme tendenser som i alle andre
TV-serier der fortsætter meget længere end forfatterne har inspiration
til...

> Enig ;)

Tydeligt kunstige læber, og ofte en dress-code som ikke passer til
hendes personlighed... man man kan selvfølgelig med nogen ret påstå at
de ting er ligegyldige, sålænge hun ser tilstrækkelig godt ud...

> http://www.triphammered.com/

Jeg er glad for at der er andre der er ligeså irriterede over Trip
som jeg er...

- Tue

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 23-03-07 18:08

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in message

[Smallville]
> [...]
> holde min interesse. Dårlige idéer og samme tendenser som i alle andre
> TV-serier der fortsætter meget længere end forfatterne har inspiration

Bare synd at der er så mange teenagere. Den overfladiske svømmen i lige
netop de simple emner, der interesserer denne målgruppe, sikrede serien
succes.

[Jolene Blalock]
> Tydeligt kunstige læber, og ofte en dress-code som ikke passer til
> hendes personlighed... man man kan selvfølgelig med nogen ret påstå at
> de ting er ligegyldige, sålænge hun ser tilstrækkelig godt ud...

"Tydeligt kunstige læber"?
Du ved godt at der ER mennesker der fødes med sådan et sæt læber,
bliver mobbet det meste af deres barndom, men, hvis resten af kroppen
falder heldigt ud, kan skabe sig en pæn karriere på udseendet?

Hvad er dit "tydelige" argument for at hun ikke er en af dem?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-03-07 01:13

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]

> Bare synd at der er så mange teenagere. Den overfladiske svømmen i
> lige netop de simple emner, der interesserer denne målgruppe, sikrede

Nå skal man jo ikke overvudere genemsnits mennesket smag vid og interlekt
ikke jeg har fine fornemelser - men sådan en serie som Melroce place har
kørt i en evighed og den er fame tynd.

> [Jolene Blalock]
>
> "Tydeligt kunstige læber"?

ja det forstår jeg heller ikke ?

> Du ved godt at der ER mennesker der fødes med sådan et sæt læber,
> bliver mobbet det meste af deres barndom, men, hvis resten af kroppen
> falder heldigt ud,

og det gjorede den :)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-03-07 01:10

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> holde min interesse. Dårlige idéer og samme tendenser som i alle andre
> TV-serier der fortsætter meget længere end forfatterne har inspiration

ja jeg synes den var noget pjat ...

> Tydeligt kunstige læber, og ofte en dress-code som ikke passer til
> hendes personlighed... man man kan selvfølgelig med nogen ret påstå at
> de ting er ligegyldige, sålænge hun ser tilstrækkelig godt ud...

og det gør hun !
tror du godt nok hun har kunstige læber ?

> Jeg er glad for at der er andre der er ligeså irriterede over Trip
> som jeg er...

Nå ja han er heller ikke min kop te - han er mest sådan fyld.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-03-07 16:15

On 25 Mar., 02:09, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> og det gør hun !
> tror du godt nok hun har kunstige læber ?

Det tror jeg godt nok. Jeg kan forstå at andre ikke har samme indtryk,
men for mig ser det grangiveligt ud som om det gik lidt galt med
indsprøjtningerne...

- Tue