Kan ikke tåle slik?
Fra : Hans

Dato : 27-03-07 19:28

Hej

Jeg er som de fleste andre danskere - sliksyg ;)

Problemet er, at jeg bare ikke kan tåle det skidt længere.

Jeg plejer at spise 2-300 gram blandet slik, en fredag aften til en god
film. Dagen efter har jeg slem migrene, og ingen energi - det føltes
som _meget_ slemme tømmermænd!

Hvad kan det skyldtes?? Har da spist meget slik igennem mit 27 år lange liv ;)

Problemet er, at jeg også har svært ved at holde mig fra det, så det
ender tit med "tømmermænd" dagen der på :(

Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ikke kan tåle? Det "nemmeste" er
self. bare at droppe det helt...

Mvh
Hans

Fra : JB

Dato : 27-03-07 19:57

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tit med "tømmermænd" dagen der på :(
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ikke kan tåle? Det "nemmeste" er self.

Lad være med at have slik i huset. Prøv med rosiner, dadler, tørrede
abrikoser m.m. samt nødder og mandler, måske kan du tåle det. Ellers spis
frisk frugt, når sliktrangen kommer over dig. Det er en vane.

Slik er noget stads, det er derfor, du bliver syg.

Hilsen
Jytte

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-03-07 21:20

Hans wrote:

> [...]
> ender tit med "tømmermænd" dagen der på :(
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ikke kan tåle? Det "nemmeste" er

Helt klart det nemmeste billigste og sundeste.

Men overvej om det kunne være nogen af tilsætningsstofferne du reagerer på.

Overvej at lave en "diæt" hvor du kun spiser en slags slik den ene dag, og
en anden slags en anden dag, før så dagbog over det og se om der er et
mønster.

Andre ting du kunne overveje var: Hvor højt er dit blodsukker om morgenen?
Er det en revnet tand der genere dig?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Sabina H.

Dato : 27-03-07 21:30

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message
> [...]
> tit med "tømmermænd" dagen der på :(
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ikke kan tåle? Det "nemmeste" er self.

min umiddelbare tanke er candida..... en svamp der findes i kroppen og som
lever afsukker.... jeg døjede selv med lignende symptomer, og også andre
symptomer som feks mange og gentagne svampeangreb og lign....
jeg gik den alternative rute og fik af en kinesolog noget kosttilskud og
kostråd der for mig fjernede problerne igen...

http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/candida.html

http://www.viktoria-klinikken.dk/Specialer/Candida_Albicans/candida_albicans.html

http://www.ssi.dk/sw662.asp

http://www.lotushelsecenter.dk/default.asp?ID=135&pID=122

teorien er, at hvis du får bugt med candida infektionen kan du efter en tid
vende tilbage til normale kostvaner ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-07 21:57

Hans skrev den 27-03-2007 20:27:
> Hej
>
> Jeg er som de fleste andre danskere - sliksyg ;)
>
> Problemet er, at jeg bare ikke kan tåle det skidt længere.

Interessant ordvalg. Spiser du meget skidt?

> Jeg plejer at spise 2-300 gram blandet slik, en fredag aften til en god
> film. Dagen efter har jeg slem migrene, og ingen energi - det føltes som
> _meget_ slemme tømmermænd!

Det tro pokker. Afhængig af sliktype, så spiser du via 300 gram slik
det samme som 2½-3 gange hvad en voksen mand skal have kalorier i ét
hovedmåltid.

> Hvad kan det skyldtes?? Har da spist meget slik igennem mit 27 år lange
> liv ;)

Måske netop derfor.

> Problemet er, at jeg også har svært ved at holde mig fra det, så det
> ender tit med "tømmermænd" dagen der på :(

Er du sikker på, at det kun er fredag aften at du spiser slik? I hele
taget og/eller i de mængder du omtaler?

> Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ikke kan tåle? Det "nemmeste" er
> self. bare at droppe det helt...

tja, trial'n'error dvs. spis kun én type slik ad gangen og se
hvilken sliktype der udløser tømmermændene. Når du har været alle
sliktyper igennem, så kombiner dem.

Forresten: hvad er et for noget slik du køber.....jeg skal nemlig til
at købe aktier og det kan da på kort sigt give en god forretning.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kenned

Dato : 28-03-07 14:24

Hans wrote:
> [...]
> ender tit med "tømmermænd" dagen der på :(
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ikke kan tåle? Det "nemmeste" er

Prøv at starte med at droppe Lakrids... det er noget skidt for blodtrykket.
Med hovedpine til følge

Kenned

Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Hans

Dato : 28-03-07 15:51

Tak for alle jeres svar...

Har også efterfølgende, Googled mig frem til en masse viden om det.

Mvh
Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-07 16:29

Hans skrev den 28-03-2007 16:51:
> Tak for alle jeres svar...
>
> Har også efterfølgende, Googled mig frem til en masse viden om det.

fortæl fortæl hvad du har googled dig frem til.