Lav blodprocent
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 17:56

Hvis blodprocenten er røget 3-4 trin nedad - eksempelvis fra 10 til 6 - hvor
lang tid tager det så at få den op på normal igen? Og hvordan gøres det
bedst og hurtigst?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 18:05

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> lang tid tager det så at få den op på normal igen? Og hvordan gøres det

Det er nok nemmest at få den op igen ved at indtage en daglig dosis af
jern. F.eks. Ferro-duretter, 1 tablet 2 gange daglig. Dog forudsat at
det ikke er en sygdom, der forårsager blodprocentfaldet.

Hvor lang tid det tager for blodprocenten at komme op på normal igen,
kan jeg dog desværre ikke sige noget om da det er meget individuelt.

Hvis du begynder at indtage jern skal du være opmærksom på ikke at
indtage mælk eller mælkeprodukter 2 timer før og efter, da det
forhindrer optagelsen af jernet.

Mvh Ragnar

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 18:23

"Ragnar" <"jepper googles mail"> skrev i en meddelelse

> Det er nok nemmest at få den op igen ved at indtage en daglig dosis af
> jern. F.eks. Ferro-duretter, 1 tablet 2 gange daglig. Dog forudsat at det
> ikke er en sygdom, der forårsager blodprocentfaldet.

Tager 3 Hemojern (anbefalet dosis til til gravide og menstruerende kvinder)
Årsagen er blodtab i forbindelse med operation.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 21:48

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Ragnar" <"jepper googles mail"> skrev i en meddelelse

> Tager 3 Hemojern (anbefalet dosis til til gravide og menstruerende kvinder)
> Årsagen er blodtab i forbindelse med operation.
>
> Mvh. Lisbeth

Ok, så mangler du nok ikke jern. Har du haft sygdom eller lignende der
kan have forårsaget det?
Formoder du har fået det målt hos lægen eller til bloddonering og de har
måske fortalt noget?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 22:15

> Ok, så mangler du nok ikke jern. Har du haft sygdom eller lignende der kan
> have forårsaget det?

Som jeg skriver... blodtab i forbindelse med operation.

> Formoder du har fået det målt hos lægen eller til bloddonering og de har
> måske fortalt noget?

Har fået den lave blodprocent målt hos lægen, der (fredag formiddag) sendte
mig videre til sygehuset, som stoppede blødningen og sendte mig hjem.

Fik på vejen ud en sygeplejerskes råd om at spise jerntilskud.

På vejen hjem købte jeg derfor hemojern, som jeg nu har taget i fire dage.
Men jeg er uhyggeligt træt.... magter ikke engang at holde mig vågen
halvdelen af døgnet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-03-07 19:00

> Hvis du begynder at indtage jern skal du være opmærksom på ikke at indtage
> mælk eller mælkeprodukter 2 timer før og efter, da det forhindrer
> optagelsen af jernet.

Er der ikke noget med at det anbefales at tage ekstra C-vitamin, fordi det
øger tilgængeligheden af jern?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 21:45

Maria Frederiksen wrote:

> Er der ikke noget med at det anbefales at tage ekstra C-vitamin, fordi det
> øger tilgængeligheden af jern?
>
> Mvh Maria

Jo, det kan godt anbefales. Evt. bare et glas juice sammen med tabletten.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 28-03-07 10:54

On 26 Mar., 23:15, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJ...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> På vejen hjem købte jeg derfor hemojern, som jeg nu har taget i fire dage.
> Men jeg er uhyggeligt træt.... magter ikke engang at holde mig vågen

Køb dig en ordenligt bunke rosiner og spis løs -

Venlig hilsen Niels Bruun.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 11:09

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 26 Mar., 23:15, "Lisbeth Jacobsen"

> Køb dig en ordenligt bunke rosiner og spis løs -

Ja selvfølgelig. Tak for tippet! Tror jeg fluks tager hul på den pakke der
er i spisekammeret.

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 28-03-07 11:17

On 28 Mar., 12:09, "Lisbeth Jacobsen"
> [...]
> On 26 Mar., 23:15, "Lisbeth Jacobsen"

> Ja selvfølgelig. Tak for tippet! Tror jeg fluks tager hul på den pakke der

Kik her - her er flere tips.

http://www.bloddonor.dk/index.php?id=505

http://www.hjerneaktiv.dk/index.php?f=2&id=309

Venlig hilsen Niels Bruun.