Grøn urin
Fra : Ditte H

Dato : 20-03-07 16:38

Hej

Kan B-vitaminer B-Complex fra Matas farve urinen grøn?

Det er første gang jeg har taget en B-complex i dag, sammen med en alm.
vitamintablet.

Så jeg undrede mig en del over farven på urinen.

Svag lysgrøn neon farve.

Hilsen Ditte

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 17:14

Ditte H wrote:
> [...]
> alm. vitamintablet.
>
> Så jeg undrede mig en del over farven på urinen.

Hej Ditte

B-vitamin farver urinen, ja. Men ligefrem grønlig, det har jeg ikke hørt
før, kun en gullig farve, da B-vitamin er gulligt.
Hvis man tager B-vitamin, men ikke kan se en gul, evt grønlig farvning af
urinen optager kroppen alt B-vitaminet, og man kan godt tåle lidt mere.
At du får din urin farvet efter at have taget B-vitamin er derfor tegn på at
du er dækket ind med B-vitamin, så ikke noget at være nervøs for der.

Louise

Fra : Ditte H

Dato : 21-03-07 08:17

> [...]
> at du er dækket ind med B-vitamin, så ikke noget at være nervøs for der.

Hej Louise

Det svar lyder meget rigtigt.

Tak for hjælpen

Hilsen Ditte