Motor alarm på Volvo 2003T
Fra : Ellinor & Niels Otto~

Dato : 20-03-07 23:42

Under fejl i vandpumpen på en 2003T erfarede jeg at alarmen ikke
virkede. Heldigvis blev jeg opmærksom på manglende køling ved at
udstødningen ændrede lyd ! Da jeg kiggede på instument panelet vat
temperaturen for høj, men hornet gav ingen lyd og de røde lamper lyste
meget svagt blinkende. Hornet lyder god nok når jeg tester med
testknappen.
Nu har jeg prøvet på at finde fejlen, men Volvo manualens tegning og
foto stemmer ikke overens med de følere jeg ser på forkanten af
motoren.
Motor serie nummer er 2300036251 og den instruktionsbog jeg har er
7752910-5 af 09-1986 med De Luxe panelet.
Jeg har forsøgt at sende e-mails til Volvo, men de lader ikke til at
være interesseret.
Er der nogen i gruppen som har erfaringer og gode ideer ?

Med sejler hilsen,
Niels Otto
OE32 168
SOLVIND

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-03-07 00:33

Hejsa...

Problemet med de sendere/givere at det er modstande. dvs at man kan have en
"næsten" alarm !! og har man så lidt korrosion på ledningen til giveren
eller en mistænklig stel forbindelse, så er fanden løs.
Hvis det nu havde været en kombi-giver (on/off + modstand, fler-polet) så
havde man haft alarmen med det samme.

Men en giver kan vel også blive træt !!

Af samme årsag har jeg valgt at sætte en styringsboks på vores motor, hvor
jeg suverænt selv bestemmer hvor når alarmen skal gå.
Den jeg har er et Autometer produkt (Tri-alert), men det findes sikkert her
hjemme under et andet navn.

Mvh
Leon