Printerdeling
Fra : FRKJ

Dato : 30-03-07 13:36

Jeg har en delt internetforbindelse. En win98 og en winXP PC. På XP er
koblet en printer til parallelporten. Hvordan får jeg adgang til denne
printer fra win98 PC'en?
Det har virket men virker ikke mere??
Jeg kan pinge XPs IP adresse fra win98!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-07 14:22

FRKJ skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> På XP er koblet en printer til parallelporten. Hvordan får jeg
> adgang til denne printer fra win98 PC'en?

Det kunne være noget med adgangsrettigheder ?

Er brugernavnet på 98'eren kendt på XP'en ?

Ellers prøv at oprette brugeren på 98'eren som bruger på XP'en.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : FRKJ

Dato : 30-03-07 14:59

> Det kunne være noget med adgangsrettigheder ?
>
> Er brugernavnet på 98'eren kendt på XP'en ?
>
> Ellers prøv at oprette brugeren på 98'eren som bruger på XP'en.
>
> Jan

Kunne det være noget med at min Internetforbindelse ikke har en fast IP
adresse?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-07 15:41

FRKJ skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kunne det være noget med at min Internetforbindelse ikke har
> en fast IP adresse?

Nej - det er ligegyldigt - en IP er en IP og dine PC'er er
ligeglade med om de er dynamiske eller faste.

Eneste fordel ved en fast er at den er nemmere at huske, hvis den
skal bruges til f.x. en server - men serveren kører ligegodt på
en fast og en dynamisk.

Og det samme med printeren....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : FRKJ

Dato : 30-03-07 16:12

> [...]
>
> Eneste fordel ved en fast er at den er nemmere at huske, hvis den skal
> bruges til f.x. en server - men serveren kører ligegodt på en fast og en

Undskyld min uvidenhed men er det fordi man bruger et navn til at
identificere PC'en med istedet for selve IP adressen?

Fra : John V.

Dato : 03-04-07 11:26

I XP, printere og faxenheder/ del denne printer.
Så skulle du kunne se den fra win98.

John