Bluetooth som pci???
Fra : Brian Olesen

Dato : 27-03-07 21:33

Hejsa
Dette her lyder nok helt vildt, men kan man her i dk købe et pci-kort, som
giver bluetooth til pcen?

Jeg tænker, at nu man alligevel altid har en masse pci-slots ledig i moderne
maskiner hvorfor så ikke putte et pci-bt-kort i?
Hvorfor skal det hele være disse usb-dongles?

Mvh. brian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-03-07 06:11

Brian Olesen wrote:

> Hejsa
> Dette her lyder nok helt vildt, men kan man her i dk købe et pci-kort,
> som giver bluetooth til pcen?

Det kan du nok godt, men jeg tror ikke der er nogen økonomisk eller
teknologisk gevinst ved at gøre det.

> Jeg tænker, at nu man alligevel altid har en masse pci-slots ledig i
> moderne maskiner hvorfor så ikke putte et pci-bt-kort i?
> Hvorfor skal det hele være disse usb-dongles?

For det er billigere kun at producere et produkt istedet for to, der
egentlig kan det samme. Markedet for folk der ønsker PCI dongles er meget
lille. Selv i bærbare med integreret bluetooth er der ofte tale om USB
enheder.

Køb en USB controller til PCI og sæt en bluetooth dongle i. Så er alle
glade

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-04-07 10:03

Brian Olesen wrote:
> [...]
> moderne maskiner hvorfor så ikke putte et pci-bt-kort i?
> Hvorfor skal det hele være disse usb-dongles?

Hvis kabinettet er skærmet rigtigt vil BT'en miste meget af sin rækkevidde i
kabinettet. Sidder den uden for metalkassen er rækkevidden langt længere.

Men du kan da købe dig et PCI USB kort med et internt stik og sætte din BT
dongle der i. Så har du BT inden i din computer.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-04-07 14:43

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men du kan da købe dig et PCI USB kort med et internt stik og sætte din BT
> dongle der i. Så har du BT inden i din computer.

Arh det er nok lige at gå for vidt. *gg*
Ok havde ikke tænkt på det med afskærmningen.
Jeg tvivler nu på, at mine halvbillige kabinnetter er skærmet godt, men ok
jeg må nok bare leve videre med, at der sidder sådan en lille rund dims i
vejen bag på computeren.

Brian