Byg-selv vs. færdigsamlet system.
Fra : Jakob

Dato : 28-03-07 15:34

Hej!

Jeg skal have en ny pc, og overvejer at købe en færdigsamlet frem for at
bygge selv, hvad jeg førhen har gjort. Simpelthen fordi jeg ikke synes
jeg vil bruge tid på at rode med det. Men når jeg ser mig omkring synes
jeg det er svært at finde en færdigbygget model der er tiltaler mig.

Jeg lægger vægt på følgende:

- Den skal være støjsvag - det er VIGTIGT bl.a.fordi den skal stå i det
samme rum som jeg sover, og ofte kommer til at stå tændt natten over.
Desuden får jeg hurtigt spat af elektronik der står og larmer når jeg
skal læse etc.

- Value-for-money (dvs jeg vil ikke betale høj overpris blot for at få
den nyeste af de nyeste processorer eller grafikkort).

- Kvalitetsenheder. (Og ja - det indebærer så at prisen bliver højere,
hvilket er ok til en vis grænse.)

- Diskret kabinet. Sort og minimalistisk udseende. Ikke noget med flashy
dioder og gennemsigtige smart-ass designs

Det med konfigurationen kan man jo som regel læse sig frem til. Det er
straks værre når det kommer til konstruktionen - dvs hvor støjsvag er
maskinen, er der anvendt standard- eller kvali-kølere osv.

Pc'en skal bruges til "standard-ting" samt spil. (WoW, battlefield,
etc.) Forestiller mig noget i retning af et system baseret på en E6600
Intel Core 2 Duo proc. og et grafikkort i omegnen af hvad Geforce 7950
yder. (Regner ikke med at skifte til Vista lige med det samme så vil
ikke betale overpris for et Geforce 8800 kort.)

Kan I anbefale nogle forhandlere som i selv har gode erfaringer med og
som kan opfylde ovenstående?

--
Jakob

Fra : [Danmark] 4 mibts

Dato : 28-03-07 21:16

Grin..... ja det er problemet når man først selv har samlet, at der ikke
rigtig er en "pakke løsning" der tiltaler, for man kunne hele tiden lige
lave om på det, og så det og så............

Samler selv, ikke fordi der er meget at spare, men så får jeg det som jeg
vil have, og i den farve, lyd, lys osv som passer mig.

Fra : Jakob

Dato : 28-03-07 21:57

[Danmark] 4 mibts wrote:
> [...]
>
> Samler selv, ikke fordi der er meget at spare, men så får jeg det som jeg
> vil have, og i den farve, lyd, lys osv som passer mig.

Hehe. Ja det kan godt være at mine forventninger til en kommende maskine
ikke lige harmonerer med en pakkeløsning Ævbæv.

--
Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-03-07 23:25

> Kan I anbefale nogle forhandlere som i selv har gode erfaringer med og
> som kan opfylde ovenstående?

Find den seneste aldi pc, den opfylder alle dine krav. Den er ikke bare
støjsvag, den er lydløs!

Min svoger købte een, og han er meget tilfreds med den.

Alternativt se på HP's maskiner og andre Medion. Navnlig sidstnævnte får du
langt mere end du betaler for.

Claus

Fra : Jakob

Dato : 29-03-07 11:10

Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Min svoger købte een, og han er meget tilfreds med den.
>
> Alternativt se på HP's maskiner og andre Medion. Navnlig sidstnævnte får du

Ok? Det vil jeg da kigge nærmere på. Det overrasker mig lidt at den er
lydløs. Mange af de færdigbyggede maskiner (dell, hp osv.) jeg har set
hos venner og bekendte er tit kendetegnet ved en fin konfiguration til
pengene men når det kommer til konstruktionen så larmer de alt for
meget. Kender intet til Aldi-pcerne dog.

Hvordan med de dele der sidder i sådan en Aldi-fætter, - er det
mærkevare eller no-name?

Tak for dit tip!

--
Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-03-07 18:57

> Ok? Det vil jeg da kigge nærmere på. Det overrasker mig lidt at den er
> lydløs. Mange af de færdigbyggede maskiner (dell, hp osv.) jeg har set

I sommers købte jeg to Medion P4 2,8 i Aldi til min søster/svoger. Den
larmede meget i tomgang. Derfor købte han den i onsdags, og han siger den er
helt lydløs. Men det er jo også en core 2 duo, som udvikler langt mindre
varme.

> Hvordan med de dele der sidder i sådan en Aldi-fætter, - er det
> mærkevare eller no-name?

Mærkevarer. Bundkort plejer at være MSI, rammen er fra samsung. Disk fra
maxtor. Resten af kortene kan variere.

Husk, at de altid har tre års garanti, så det er en dårlig forretning at
fylde dem op med dårlige produkter.

Et kig ind i min Medion P4 3,4 HT www.tersgov.dk/medion.jpg

Husk, at det er ikke en aldi maskine, det er Medion...

http://www.medion.de/md8822/dk men den kan nok være lidt svær at finde nu.

Claus

Fra : Jakob

Dato : 29-03-07 21:23

Claus Tersgov wrote:

> Husk, at det er ikke en aldi maskine, det er Medion...

Det er da værd at tjekke ud! Jeg forestiller mig at prisen er "god" når
det nu er Aldi

> http://www.medion.de/md8822/dk men den kan nok være lidt svær at finde nu.

Mja..Men mon ikke der kommer et tilbud igen?

Tak for linksene i hvert fald.

--
Jakob

Fra : Hans

Dato : 29-03-07 23:02

> [...]
> det nu er Aldi

> Mja..Men mon ikke der kommer et tilbud igen?

Alle Aldier fik i torsdag/får fredag fire stk af denne maskine, så måske er
du heldig.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-03-07 10:06

Jakob wrote:
> [...]
> synes jeg vil bruge tid på at rode med det. Men når jeg ser mig
> omkring synes jeg det er svært at finde en færdigbygget model der er
Hvad med sådan en fætter? Har overvejet sådan en når mit øg bliver dømt
nu er der udskiftning.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=Pcer&goto=computere&mainfunc=link

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-03-07 10:11

Henning Præstegaard wrote:

> Hvad med sådan en fætter? Har overvejet sådan en når mit øg bliver
> dømt nu er der udskiftning.
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=Pcer&goto=computere&mainfunc=link

Nå, mit link gik ikke godt.
Jeg ville linke til @computer, som er på siden jeg linkede til, og der business model 4121.

mvh
Henning

Fra : Jakob

Dato : 29-03-07 11:14

Henning Præstegaard wrote:

> [...]

De ser da heller ikke så tossede ud. Vil lige prøve at skrive til dem og
hører hvad det er for nogle dele der sidder i maskinen.

Tak for tippet

--
Jakob