Resize af partition
Fra : andy

Dato : 28-03-07 14:47

Hej NG.

Jeg er kommet i den sirtion at jeg desvære skal bruge en partion til
noget windows, p.g.a noget skole.

Jeg har i dag 3 partioner
hda1 boot
hda2 swap
hda3 /

Jeg vil høre om der er en måde at lave en extra partition, uden at
ødelægge min linux.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 28-03-07 16:00

andy <andy@mail.dk> wrote:

> Jeg er kommet i den sirtion at jeg desvære skal bruge en partion til
> noget windows, p.g.a noget skole.

Det kan ikke klares med en virtuel maskine? VirtualBox[1] måske?

> Jeg vil høre om der er en måde at lave en extra partition, uden at
> ødelægge min linux.

Du skriver ikke noget om hvilket filsytse, du har formateret din
/-partition med, men med lidt held kan du gøre den mindre med (g)parted
som findes på blandt andet Ubuntu install cd, Knoppix eller GParted Live
CD.

1) http://www.virtualbox.org/

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"What happened is MEDICALLY impossible." McCoy

Fra : andy

Dato : 28-03-07 15:07

Den Wed, 28 Mar 2007 15:00:05 +0000. skrev Allan Willems Joergensen:

> http://www.virtualbox.org/

det er reiserfs på en gentoo dist

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-03-07 17:19

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> 1) http://www.virtualbox.org/

Man må undres - hvorfor kræver en virtualiseringsmaskine et XSLT
bibliotek??

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 28-03-07 20:31

> Man må undres - hvorfor kræver en virtualiseringsmaskine et XSLT
> bibliotek??

Pas. Det er ikke noget der skrives meget om, det nærmeste jeg har set en
forklaring er http://www.virtualbox.org/discussion/1/7/6#6

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Well, that's the end of chapter one. We'll stop here." - Calvin's dad.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-03-07 20:43

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> Pas. Det er ikke noget der skrives meget om, det nærmeste jeg har set en
> forklaring er http://www.virtualbox.org/discussion/1/7/6#6

Hmmm. Så de bruger XSLT til at lave kodegenerering, nåja, det kan det
vel også bruges til.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-03-07 16:56

On Wed, 28 Mar 2007 16:06:54 +0200
andy <andy@mail.dk> wrote:

> det er reiserfs på en gentoo dist
Så er det intet problem.
Du skal dog være opmærksom på, at du kun kan formindske sidste
partition, dvs. hda3 i dit tilfælde.
Jeg kan anbefale dig at hente denne lille distro:
http://www.sysresccd.org/Main_Page
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-03-07 17:15

andy <andy@mail.dk> writes:

> Hej NG.
>
> Jeg er kommet i den sirtion at jeg desvære skal bruge en partion til
> noget windows, p.g.a noget skole.

vmware?

alternativt en ekstern USB disk/stick?
--