Logon problem på netværk
Fra : Lars

Dato : 30-03-07 11:23

Hej, jeg havde min PC med Win XP Pro UK SP2 med ude hos en kunde, hvor
det ganske enkelt ikke lykkedes at logge på deres netværk.

Det sære var at når jeg og deres edb-administrator pluggede netkablet i
min PC, lyste dioden i mit netkort ikke, jeg kunne derfor selvf. ikke
pinge noget som helst. Det virkede som om netkablet var hugget over.

Når de efterfølgende satte samme netkabel i een af deres egne pc'er var
denne omgående på deres netværk, hvormed den fysiske forbindelse
beviseligt er ok.
Firmaet kører Win XP Pro over det hele på hhv server & klienter.

Min mistanke var at mit netkort (Realtek RTL8168/8111) var gået i
stykker måske grundet stød ved transport. Nu da jeg har min pc hjemme
igen, kan jeg dog se at den fungerer fint, da denne kan kobles på mit
eget netværk.

Dette undrer mig meget, er der nogen af jer der har nogle tips til hvad
det kunne være.

--
Best regards

Lars

Fra : Lars

Dato : 01-04-07 21:00

In article <MPG.20770369a572ac53989dde@news.inet.tele.dk>,
nomail@none.com says...
> Hej, jeg havde min PC med Win XP Pro UK SP2 med ude hos en kunde, hvor
> det ganske enkelt ikke lykkedes at logge på deres netværk.

Hej, er der virkelig ingen der har et bud på omtalte problemstilling?

--
Best regards

Lars

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-04-07 21:36

Lars skrev:
> In article <MPG.20770369a572ac53989dde@news.inet.tele.dk>,
> nomail@none.com says...
>
> Hej, er der virkelig ingen der har et bud på omtalte problemstilling?

Et skud i tågen kunne være at du har fastsat hastighed og dublex til
noget der ikke fungerer i kundens netværk. Feks har du sat 100 mbit fuld
dublex og kunden har kun 10 mbi halv.

/Andreas