Slettet række i sql-database ved en fejl
Fra : Betina A,

Dato : 29-03-07 09:34

Jeg sidder på fritidsbasis og administrerer et lille website. Det
er sjældent jeg er inde og kigge i databasen bag. I dag opdagede
jeg, at der var kommet en masse spam ind i den, hvilket jeg gik i
gang med at slette direkte inde i phpMyAdmin. Desværre var jeg så
grundig, at jeg fik slettet et par rækker, der ikke skulle have
været slettet
Er det muligt at genskabe det uden at skulle have fat i en backup
fra webhotellet? Jeg er endnu ikke logget ud derfra.

På forhånd tak.

/Betina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Lützen

Dato : 29-03-07 10:55

On 29 Mar., 10:34, Betina A, <snovs...@mail.com> wrote:
> Er det muligt at genskabe det uden at skulle have fat i en backup
> fra webhotellet? Jeg er endnu ikke logget ud derfra.

Så vidt jeg selv har erfaret, nej så skal du have fat i din hotel-
udbyder for at få genetableret data. PHPMyAdmin's handlinger sker
direkte på databasen, og der er ingen backup lokalt. Men mon ikke din
udbyder har en backup fra i nat ;)

Venlig hilsen

Jesper Lützen

Fra : Betina A,

Dato : 29-03-07 12:33

Jesper Lützen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> udbyder for at få genetableret data. PHPMyAdmin's handlinger sker
> direkte på databasen, og der er ingen backup lokalt. Men mon ikke

Tak for svaret. Tænkte nok, at der ikke var andet at gøre. Har snakket
med min udbyder. De skulle have 995 kr for at finde backuppen frem og
så var den fra i lørdags. Til den pris tror jeg, vi klarer os uden de
to rækker, jeg slettede

Venlig hilsen

Fra : Jesper Lützen

Dato : 29-03-07 13:16

On 29 Mar., 13:33, Betina A, <snovs...@mail.com> wrote:
> [...]
> med min udbyder. De skulle have 995 kr for at finde backuppen frem og
> så var den fra i lørdags. Til den pris tror jeg, vi klarer os uden de

Tænk sig, hvor en frækhed. Jeg har heldigvis aldrig haft brug for det,
men det er da en noget pebret pris for at hive en stump data frem fra
deres gemmer....

/Jesper

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-03-07 13:55

Jesper Lützen skrev:

> Tænk sig, hvor en frækhed. Jeg har heldigvis aldrig haft brug for det,
> men det er da en noget pebret pris for at hive en stump data frem fra
> deres gemmer....

Det er vel lidt svært at udtale sig om uden at vide hvordan deres backup
fungerer.
Hvis de blot dumper samtlige databaser til en fil kan det logisk nok
tage lidt tid at finde de to linjer frem der er tale om.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-03-07 22:37

"Jesper Lützen" <jesperlutzen@gmail.com> skrev 29 Mar 2007 05:15:44
-0700

>Tænk sig, hvor en frækhed. Jeg har heldigvis aldrig haft brug for det,
>men det er da en noget pebret pris for at hive en stump data frem fra
>deres gemmer....

Nu er webudbyderens back-up vel beregnet på at blive brugt i tifælde af
at severens harddisk(e) går ned.

Derfor er systemet vel også indrettet på en total genindlæsning feks. af
hele databasen - og ikke på at genfinde et par linier brugeren selv har
slettet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/