Bruge data fra en database på et andet dom~
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 28-03-07 14:41

Jeg vedligeholder 2 forskellige hjemmesider, hvor der er en database på den
ene, som jeg gerne vil vise udtræk fra på min anden hjemmeside. Jeg vil
gerne undgå at lave en <iframe> med indholdet i, men det er vel den eneste
måde, hvis ikke databasen skal ligge på begge domæner. Jeg har denne løsning
lige nu på www.vocalart.dk, (Tabellen "Kommende koncerter") men det er ikke
optimalt i forhold til søgemaskiner.
Er der en måde at "deeplinke" til databasen på, som jeg har overset?

DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("www.domæne.dk/../db/dbase.mdb") virker
ikke. Man kan åbenbart ikke gå over på et andet domæne, gå et directorylevel
op og derefter gå i "db" dir'et.

De 2 domæner ligger ved samme isp, hvis det betyder noget som helst.

Mvh Claus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-03-07 20:43

On Wed, 28 Mar 2007 15:40:33 +0200, "Claus Skaarup \(Arbejde\)"
<claus@limfjordsteatret.fejl> wrote:

> [...]
>optimalt i forhold til søgemaskiner.
>Er der en måde at "deeplinke" til databasen på, som jeg har overset?

Jeg ville nok snakke med din ISP om problemet.
Hvis de to domæner ligger på samme maskine, så er det kun et
tilladelses-spørgsmål at få adgang.

Så hvis du kan få ISP'en til at flytte det ene, så de ligger på samme
maskine og give den rigtige tilladelse, så kan du nemt klare det.
Men de vil sikkert kræve sig betalt for at flytte ...

>DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("www.domæne.dk/../db/dbase.mdb") virker
>ikke. Man kan åbenbart ikke gå over på et andet domæne, gå et directorylevel
>op og derefter gå i "db" dir'et.

Nej, men hvis de ligger på samme side (og tilladelsen er i orden), kan
du med Server.MapPath hente den fysiske sti (fx e:\sti\dbase.mdb) på det
ene domæne og herefter kopiere denne værdi over i det andet som:
DBQ=e:\sti\dbase.mdb ...

>De 2 domæner ligger ved samme isp, hvis det betyder noget som helst.

Det giver ihvertfald nogle bedre muligheder.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Stop Bush's krige - og Foghs støtte til dem
www.nejtilkrig.dk