Opret en fil?
Fra : John Sarby

Dato : 27-03-07 21:47

Hej.
Jeg prøver at oprette en fil på min server!!

Jeg bruger følgende kode:
dim filesys, filetxt, getname, path
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set filetxt = filesys.CreateTextFile("somefile.txt", True)
path = filesys.GetAbsolutePathName("somefile.txt")
getname = filesys.GetFileName(path)
filetxt.WriteLine("Your text goes here.")
filetxt.Close
If filesys.FileExists(path) Then
Response.Write ("Your file, '" & getname & "', has been
created.")
End If

Jeg få som svar ->

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

Alt er åbent fra udbyder, jeg kan lægge en text fil op og skrive
i filen uden problemer - jeg kan uploadte billeder m.m.

Hvad gør jeg galt

Mvh

John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-03-07 00:30

On 27 Mar 2007 20:46:41 GMT, John Sarby <Playtime@post6.tele.dk> wrote:

Problemet er, at når du arbejder i filsystemet, så skal du arbejde med
filsystemets sti-navne.

>Jeg bruger følgende kode:
>dim filesys, filetxt, getname, path
' Erstat med:
Dim filesys, filetxt, strFilnavn, strFilnavnSti

>Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Jeg foretrækker:
Set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

' Sæt filnavn
strFilnavn = "somefile.txt"
' Find sti/navn i filsystemet
strFilnavnSti = Server.Mappath(strFilNavn)

>Set filetxt = filesys.CreateTextFile("somefile.txt", True)

' Erstat med:
Set filetxt = filesys.CreateTextFile(strFilnavnSti, True)

' De næste to har du ikke noget at bruge til
> [...]

>filetxt.Close

>If filesys.FileExists(path) Then
> Response.Write ("Your file, '" & getname & "', has been

Erstattes med:
If filesys.FileExists(strFilnavnSti) Then
Response.Write ("Your file, '" & strFilnavnSti & "', has been
created.")

>End If
>
>Jeg få som svar ->
>
>Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
>
>Permission denied

Og det får du, fordi du er et andet sted i filsystemet, end du regner.

Prøv at se, hvad:
Response.Write filesys.GetAbsolutePathName(".") & "<br>"
- viser (næsten i toppen af scriptet, efter Set filetxt ...).

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Stop Bush's krige - og Foghs støtte til dem
www.nejtilkrig.dk

Fra : John Sarby

Dato : 30-03-07 22:36

Hej Jørn.