datatabel i 2 kolonner?
Fra : gc

Dato : 30-03-07 08:58

Er der nogen der ved, eller kender links til, hvordan man laver en tabel der
henter data fra mysql
i 2 kolonner, således at 1 post kommer i 1 række til venstre og næste post
til højre
3.post i 2.række til venstre osv osv.
se evt. http://87.48.111.122/ klik på en kategori i menuen til venstre.
disse varegrupper vil jeg gerne have splittet op i 2 kolonner.

På forhånd tak
/Gert

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-03-07 12:50

gc wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> se evt. http://87.48.111.122/ klik på en kategori i menuen til venstre.
> disse varegrupper vil jeg gerne have splittet op i 2 kolonner.

Det gør du, i det php program (produkter.php) der generer din HTML fil.
Det vil afhænge af hvordan din database er opbygget, hvordan din HTML er
ombygget, og formentlig også af hvordan det bliver gjort i forvejen...
Et generelt svar tror jeg ikke man kan give dig.
I forhold til det du har, er det noget med at udvide din tabel med ekstra td'er,
og sørge for at de rigtige oplysninger kommer i de rigtige celler - eller måske
pakke det hele ind i endnu en tabel..

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-04-07 22:30

On Fri, 30 Mar 2007 09:58:25 +0200, "gc" <gertc-slet-@msn.com> wrote:

> [...]
>se evt. http://87.48.111.122/ klik på en kategori i menuen til venstre.
>disse varegrupper vil jeg gerne have splittet op i 2 kolonner.

Nu kender jeg ikke PHP, men i pseudokode:

celle = 0
skriv <tabel>
loop start
celle = celle + 1
hvis celle modulus 2 = 1 skriv <tr>
skriv <td> + indhold + </td>
hvis celle modulus 2 = 0 skriv </tr>
loop videre
skriv </tabel>

Hvis ikke det giver mening, så spørg i PHP-gruppen.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : gc

Dato : 10-04-07 06:52

> [...]
> loop videre
> skriv </tabel>
>
> Hvis ikke det giver mening, så spørg i PHP-gruppen.

Tak for det, jeg prøver at lege lidt med det.