Link til 2 sider
Fra : Signe

Dato : 29-03-07 13:57

Hej.

Kan man godt linke til 2 sider?
Så det ene f.eks. linker til en frame og det andet til et nyt
vindue,
men de åbner begge når man trykker på linket?

Hilsen mig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-03-07 14:37

Signe skrev:
> Hej.
>
> Kan man godt linke til 2 sider?
> Så det ene f.eks. linker til en frame og det andet til et nyt
> vindue,
> men de åbner begge når man trykker på linket?

Ja, hvis du ved et klik på link'et udløser
en JavaScript funktion, der gør begge dele.

Det er det, man for eksempel gøre, hvis man
på et frames-baseret websted skal udskifte
indholdet af 2 rammer på samme tid.

Men det er en rigtig skod idé. WWW-filosofien
er ét link til én anden webside i browservinduet.
Færdig. Basta.;)

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-07 14:49

Signe skrev:

> Kan man godt linke til 2 sider?

Ja, men det er en rigtig dårlig ide, da mange har
blokeret for popup-vinduer - så får du jo ikke det
budskab frem.

Læg hellere din information i samme vindue!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Signe

Dato : 30-03-07 18:33

Hej igen.

Prøver lige at forklare helt hvad jeg mener.

Hvis man har en side med en menu til venstre og så en frame til
højre hvor selve siden er.

Så har jeg en (et par) sider som ligger i exel-format, og den
skal åbne i et nyt vindue.
Det jeg gerne vil have er at der samtigdig med at exel-filen
bliver åbnet, kommer en anden side side i framen hvor der f.eks.
står: "hvis exel filen ikke åbner kan du trykke her. hvis du ikke
har exel kan du downloade det her" eller noget.

Kan man det? og tak..

Fra : Knud

Dato : 02-04-07 20:07

Hej Signe.
"Signe" <signestubager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej igen.
[snip]
> [...]
> står: "hvis exel filen ikke åbner kan du trykke her. hvis du ikke
> har exel kan du downloade det her" eller noget.

Det er Excel du mener?
Det kan man godt. Men er du helt sikker på at folk vil give 2800 kroner
for at få EXCEL?
Man skal have et eller andet behov, ellers giver man ikke penge for at
få det program.
Mvh Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-04-07 21:45

Signe wrote:

> hvis du ikke
> har exel kan du downloade det her" eller noget.

Excel er altså ikke noget, man bare lige downloader. Det er en del af MS
programpakken Office - og det koster kassen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-07 22:18

Erik Ginnerskov skrev:

> Det er en del af MS programpakken Office - og
> det koster kassen.

Så slemt er det heller ikke.

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=70226
siger 971 kroner for en Office 2003 Home, og det er
endda til 3 brugere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Signe

Dato : 12-04-07 20:33

Hej igen

Nu var det enlig bare et eksempel det med excel, men man kan da
hente noget på openoffice gratis så man kan åbne excelfilerne?

Men hvis man godt kan, hvordan gør man så?
Det med at mange har en der blokerer for popup kan man jo også
lige skrive i den side som åbner normalt. Altså sige at de skal
slå den fra eller sådan noget, hvis i forstår hvad jeg mener?

På forhånd tak

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-07 21:24

Signe skrev:

> Nu var det enlig bare et eksempel det med excel, men
> man kan da hente noget på openoffice gratis så man
> kan åbne excelfilerne?

Ja, det kan man, men du skal ikke regne med at brugerne
at dine sider gider at hente ekstra programmer, bare for
at se dine kreasioner.

Lav det så det kan vises i en normal browser - det er det
browsere er beregnet til - det får de fleste mest ud af, og
du får flest tilfredse brugere

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk