Forhindre grabber?
Fra : Betina Andersen

Dato : 28-03-07 19:54

Hej

Jeg ved ikke om jeg er i den rigtige gruppe, ellers må I gerne
omdirigere mig

Kan man på nogen måde forhindre at grabbere suger ens hjemmeside til sig?

mvh Betina

Fra : VagnT

Dato : 28-03-07 20:20

> Kan man på nogen måde forhindre at grabbere suger ens hjemmeside til sig?

Hvis det er en side uden login er svaret nej.
En grabber gør det du selv kan med en browser, blot gemmer den hver side den
kan finde.

Hvis det er en side med login er svaret måske.
Grabbere kan hvis de kender et brugernavn og password gøre det samme som den
pågældende bruger og gemme hver side den kan finde.

Generelt er alt hvad du offentliggør på nettet tilgængeligt for alle. Uanset
hvad du gør for at beskytte dine sider må du regne med at siderne kan hentes
ned på en lokal PC, skilles ad og 'genbruges' af de der kan se siderne.

Hvis du har noget andre ikke må snage i skal du beholde det på din egen PC.

VagnT

erstat gnyf med fabel i mailadressen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Joergensen

Dato : 28-03-07 21:23

Tag en backup af dit site, slet det fra serveren og læg en kort meddelelse op
med telefon nr. og en henvisning om, at man kan forespørge en kopi af din
hjemmeside i *.pdf format. På den måde kan du sikre at ingen stjæler dine
koder..!

Prøv ikke dette når du er alene hjemme :)

Det kan blive temmelig kinky...

Fra : Betina Andersen

Dato : 28-03-07 21:47

Fra : Betina Andersen

Dato : 28-03-07 21:47

VagnT skrev:

> Hvis det er en side uden login er svaret nej.
Tak, havde det lidt på fornemmelsen.

mvh Betina