skicka mail och öppna fönster
Fra : Thomas Andersson

Dato : 28-03-07 10:23

Hej!

Hoppas nån kan hjälpa mig med en liten klurighet. Hjälper en vän med en
websida (nån slags onlineshop) och han vill att när man klickar på en knapp
ska mailet med info skickas till honom och en ffönster med tacktext ploppa
upp. Utan fönsterpop funkar mailbiten (fast olika i IE och Firefox), men när
jag la till js kod för att öppna tackfönster fick jag en oväntad effekt...
IE skickar mailet men öppnar inte fönstret och Firefox öppnar fönstret men
skickar inte mailet?? Koden ser ut så här:

<a
href="javascript:void(window.open('tack.php','Tack','scrollbars=no,width=240
,height=20'))" class="links">
<form action="mailto:changed@a.bit?subject=ditt eget topic"
method="post" name="form1" target="_blank">
<input name="Koba" type="submit" id="Koba" value="Yes!">
</form>
</a>

Någon som har ett förslag på en snyggare lösning (som fungerar i båda
browserna) ?

Tack på förhand

MVH
Thomas

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-03-07 13:55

Thomas Andersson wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> </form>
> </a>
>
> Någon som har ett förslag på en snyggare lösning (som fungerar i båda

Noget i retning af :

<form action="mailto:changed@a.bit?subject=ditt eget topic" method="post"
name="form1" target="_blank"
onsubmit="javascript:void(window.open('tack.php','Tack','scrollbars=no,width=2
40,height=20');return true;">
<input name="Koba" type="submit" id="Koba" value="Yes!">
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne