Hvad gør jeg forkert?
Fra : Thomas Settergren

Dato : 27-03-07 13:51

Denne php indsætte nogle data i min database, men det eneste der bliver
indsat er time stampet og hvordan kan det være?

<?php
require("mysql.php");

if($_POST['besked'] = "") {
echo ("Du har ikke indtastet en besked, derfor blev der ikke sendt nogen
besked");
die();
}

if($_POST['forfatter'] = "") {
echo ("Du har ikke indtastet et forfatternavn, derfor blev der ikke sendt
nogen besked");
die();
}

if($_POST['email'] = "") {
echo ("Du har ikke indtastet en email adresse, derfor blev der ikke sendt
nogen besked");
die();
}

$dato = time();

mysql_query ("INSERT INTO beskeder (besked, forfatter, email, dato) VALUES
('$_POST[besked]','$_POST[forfatter]','$_POST[email]','$dato')");

?>

Wheeler

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-03-07 14:22

Thomas Settergren wrote:
> [...]
> require("mysql.php");
>
> if($_POST['besked'] = "") {
> echo ("Du har ikke indtastet en besked, derfor blev der ikke sendt nogen

Dit sætter $_POST['besked'] = '';

Sæt den til $_POST['besked'] == '' i if'en.

> if($_POST['forfatter'] = "") {

same thing

> if($_POST['email'] = "") {

same thing

mbh
johan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 27-03-07 19:45

Thomas Settergren skrev:
> Denne php indsætte nogle data i min database, men det eneste der bliver
> indsat er time stampet og hvordan kan det være?

En ting er i hvert fald forkert: du har glemt at indentere din kode.

Mvh. Michael.