MS Windows
briani 27239
fjerne ballontekster
Fra : ___P.Sir

Dato : 27-03-07 13:39

Der er garanteret en af Jer som ved, hvordan man fjerner disse
"ballontekster" eller hvad de hedder, som dukker op og er i vejen, når musen
holdes over ikoner i proceslinien...?
preben

Fra : Pico

Dato : 27-03-07 21:36

___P.Sir wrote:
> Der er garanteret en af Jer som ved, hvordan man fjerner disse
> "ballontekster" eller hvad de hedder, som dukker op og er i vejen,
> når musen holdes over ikoner i proceslinien...?
> preben

Fjern bobelhjælp.

En af de første ting man møder efter installationen af Windows XP, er
boblerne med hjælpetekster, som af og til dukker op i taskbar'en. Det er
måske meget godt de første par gange; men det bliver hurtigt irrite­rende.
Heldigvis kan boblerne fjernes, man skal bare vide hvordan. Gå ind i
registreringsdatabasen og find nøglen
HKEY_CUR­RENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Ad­vanced.
Anlæg en ny DWord-værdi. giv den navnet EnableBalloonTips og værdien 0. Når
computeren er genstartet, er man fri for boblerierne.
--
MVH
Pico

Fra : ___P.Sir

Dato : 27-03-07 21:58

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Anlæg en ny DWord-værdi. giv den navnet EnableBalloonTips og værdien 0.
> Når computeren er genstartet, er man fri for boblerierne.

Okay - er det så ALLE bobler i hele windows? Eller bare i proceslinien?
preben

Fra : Ole C

Dato : 27-03-07 23:30

___P.Sir skrev blandt andet:

> Okay - er det så ALLE bobler i hele windows? Eller bare i
> proceslinien?

De firkantede gule "etiketter" eller "bobler" i proceslinien forsvinder ikke
med det råd du fik.

--
vh
Ole C.

Fra : ___P.Sir

Dato : 28-03-07 08:44

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> De firkantede gule "etiketter" eller "bobler" i proceslinien forsvinder
> ikke med det råd du fik.
nej, jeg mente også "taskbar" - det er dem, jeg vil af med. Forsvinder de
så, hvis jeg laver den ændring i databasen?
preben

Fra : Ole C

Dato : 28-03-07 11:23

___P.Sir skrev blandt andet:

> nej, jeg mente også "taskbar" - det er dem, jeg vil af med.
> Forsvinder de så, hvis jeg laver den ændring i databasen?
> preben

"Taskbar" er det engelske ord for "Proceslinien".....

--
vh
Ole C.

Fra : ___P.Sir

Dato : 30-03-07 20:59

> "Taskbar" er det engelske ord for "Proceslinien".....

Altså...den linie jeg mener, er linien umiddelbart til højre for "start"
ikonet, altså den linien, hvor programmer sendes ned når man minimerer
disse...hvad den så end hedder. Det er den jeg gerne vil have fritaget for
bobletekster....!
preben

Fra : Ole C

Dato : 30-03-07 23:24

___P.Sir skrev blandt andet:

> [...]
> "start" ikonet, altså den linien, hvor programmer sendes ned når man
> minimerer disse...hvad den så end hedder. Det er den jeg gerne vil

Og den hedder Proceslinien på dansk og Taskbar i en engelsk Windowsudgave (-
men lige til højre for Start-knappen har folk i øvrigt meget ofte Hurtig
start/Quickstart liggende.)

Men jeg tror du må opgive at få fjernet netop de etiketter/bobler dum
omtaler. Heller ikke XP-Antispy som John foreslår, er i stand til at fjerne
dem.
--
vh
Ole C.

Fra : A.N.

Dato : 30-03-07 20:18

Hej Sir

Du kan glemme at få fjernet de bobler, jeg har søgt det længe, og spurgt her
i gruppen ,uden at der er kommet en løsning.
Hvis du har fået en løsning, så skriv her i gruppen.

Axel

Fra : John

Dato : 30-03-07 20:47

"A.N." <axelnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan glemme at få fjernet de bobler, jeg har søgt det længe,
> og spurgt her i gruppen ,uden at der er kommet en løsning.
> Hvis du har fået en løsning, så skriv her i gruppen.

Måske dette gratis program (se screenshot):

http://www.majorgeeks.com/XP-Antispy_d2062.html

John