MS Windows
briani 27239
scandisk ved opstart
Fra : (-Peter-)

Dato : 27-03-07 10:35

Hej...

Jeg kører win xp, og satte forleden den til at skanne diskene for fejl
(et c- og d-drev der er samme fysiske harddisk der er partioneret)...
Dette kan den som kendt ikke mens "windows kører", men spørger om det
skal gøres efter næste opstart..

Dette vælger jeg ja til og genstarter, hvorefter diskene bliver
skannet uden fejl.. Herefter tænker jeg ikke mere over det før næste
gang jeg starter windows på ny hvor den igen begynder at skanne...
dette er den så fortsat med siden..

Er der nogen der ved hvordan jeg stopper den? (og nej, vil ikke trykke
på en tast hver gang for at afbryde den - skal slet ikke begynde...)

/Peter

Fra : Jama

Dato : 27-03-07 11:23

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv, Start / kør og skriv "msconfig" og tryk enter. Så kan du se, hvad der
starter op med dit OS. Måske er din PC sat op til, at scanne dinne Diske ved
start. Ellers prøver du dette igen, som Du gjorde sidst og som har sat det
hele igang.
"Dette kan den som kendt ikke mens "windows kører", men spørger om det
skal gøres efter næste opstart..Dette vælger jeg ja til og genstarter,
hvorefter diskene bliver
skannet uden fejl"Dvs. du køre dette program en gang til !! Men Dennegang,
vælger du nej, til at scanne Diskene efter Start, så standser dit OS, måske
med at scanne Diskene ved start. Så her er to forslag til, at standse
problemmet? Det er da et forsøg Værd.
Mvh.Jama

Fra : (-Peter-)

Dato : 27-03-07 14:13

On 27 Mar., 12:23, "Jama" <non-p...@c.dk> wrote:
> [...]
> vælger du nej, til at scanne Diskene efter Start, så standser dit OS, måske
> med at scanne Diskene ved start. Så her er to forslag til, at standse

kan umiddelbart ikke få det løst med at sætte den til at skanne igen
eller vælge ikke at planlægge det..

hvad skal jeg i øvrigt se efter i msconfig?

/peter

Fra : Jama

Dato : 27-03-07 15:04

> [...]

eller vælge ikke at planlægge det..

hvad skal jeg i øvrigt se efter i msconfig?

Der er flere emnelinier, bla. denne Start, hvor de programmer, der starter
med dit OS er. Så du fjerner hakket, hvis der er et med, at dit OS starter
op med, at scanne dinne Diske.
Jama

Fra : Jama

Dato : 27-03-07 15:10

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med dit OS er. Så du fjerner hakket, hvis der er et med, at dit OS starter

Ellers må Du lave en Rep på dit OS, men husk det skal være når R kommer,
ikke ved Systemgendannelse. Ellers må Du få en med et vist Kendskab til
Windows i alindelighed, til at hjælpe dig, bor du i nærheden af Roskilde kan
Jeg måske ??
Mvh.Jama

Fra : (-Peter-)

Dato : 28-03-07 13:09

hej og tak for dine tips..

virkede efter en reperation af win cd..

mærkeligt..

/peter

Fra : Thore

Dato : 28-03-07 17:52

On 28 Mar 2007 05:08:47 -0700, "(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk>
wrote:

>hej og tak for dine tips..
>
>virkede efter en reperation af win cd..

Hvordan gjorde du det?

--
Venlig hilsen / Best regards Thore Sorensen
DK-2700 Bronshoj / DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 28-03-07 19:57

On 28 Mar., 18:52, Thore <dino...@mail.invalid> wrote: