eksekvere javascript kode ?
Fra : Simon [2610]

Dato : 26-03-07 18:13

Hej,
Jeg har et par php sider, hvor jeg egenligt godt kunne tænke mig at gøre
lidt brug af brugerens cpukraft istedet for min servers,
til forskellig behandling af strenge, er der mulighed for at kalde en
javascript funktion i et eksternt script ?

hvis jeg nu har foo.js:

function bar(text)
{
something fancy
return text
}

kan jeg så kalde den metode fra min php kode ?... ville det være dårlig skik
at benytte brugerens maskine til at hjælpe med at rendere siden ?

jeg samler alt det jeg skal sende til brugeren i en variabel (hele siden) og
printer den når jeg er færdig, er det bedre at sende gradvist hver gang jeg
har skrevet lidt mere kode ?

Tak for hjælpen
mvh.Simon

Fra : Simon [2610]

Dato : 26-03-07 18:39

{snip}
> [...]
>
> kan jeg så kalde den metode fra min php kode ?... ville det være dårlig
> skik at benytte brugerens maskine til at hjælpe med at rendere siden ?

.... det fik jeg prøver mig frem til at man kunne ved bare at skrive
<script>bar('sometext');</script>
- så den del var ikke så svær alligevel... men er det god skik at lade
brugerens maskine arbejde for sagen ?

og bør man printe/echoe hele tiden, eller er det fint bare at gøre det til
sidst når hele siden er renderet i en variabel ?
- hvad er bedst, hvad er hårdest for serveren ?

tak
mvh.Simon