Momsregistrering
Fra : Kim

Dato : 26-03-07 18:57

Hej

Jeg har lavet lidt konsulentarbejde for et firma, og nu er der lidt
problemer med udbetalingen af honoraret. Deres finanssystem kan ikke finde
ud af at udbetale som B indtægt på et person nummer, og det hele vil være
meget nemmere hvis jeg var momsregistreret - også i forbindelse med
fremtidige opgaver jeg muligvis skal løse for dem.

Jeg vil derfor spørge om der her i gruppen er nogen der kan fortælle mig
hvor meget man skal i gennem for at blive momsregistreret, og hvilke krav
der er til indsendelse af regnskab mm. til skat.

Er der fx. nogen der ligger inde med et lille simpelt regnskab som skat har
accepteret som jeg kan få at se? Jeg vil tro jeg i løbet af året måske har
indtægter to - tre gange, og ikke mere end ganske få udgifter. I første
omgang vil jeg heller ikke skulle investere og afskrive noget udstyr
overhovedet, og kan jeg lave det selv uden at skulle bruge en revisor vil
det gøre det hele meget billigere.

På forhånd tak
Kim

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 26-03-07 19:08

> [...]
> meget nemmere hvis jeg var momsregistreret - også i forbindelse med
> fremtidige opgaver jeg muligvis skal løse for dem.

Husk på din bundlinie bliver mindre hvis det er samme beløb inkl. moms som
det du skulle have haft som b-indtægt.

Så det er ikke altid bare en fordel at være moms registreret hvis man kan
holde sig under grænsen...

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-03-07 20:22

Anders Jacobsen wrote:

> [...]
> det du skulle have haft som b-indtægt.
>
> Så det er ikke altid bare en fordel at være moms registreret hvis man kan

Hvis det er til et firma, kan de formentlig trække momsen fra, så hvis
de aftaler, at han lader sig momsregistrere, må det være underforstået,
at han kan fakturere det aftalte beløb _plus_ moms.

Og til Kim:
Mit første regnskab så nogenlunde ud som følger:
Salg af varer og tjenesteydelser: xxx kr
Køb af varer og tjenesteydelser: yyy kr
Årets overskud: kr

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Kim

Dato : 26-03-07 21:10

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er til et firma, kan de formentlig trække momsen fra, så hvis de
> aftaler, at han lader sig momsregistrere, må det være underforstået, at
> han kan fakturere det aftalte beløb _plus_ moms.

Jeg regner da også med det hænger sådan sammen - jeg lægger et momsbeløb
til, betaler det til skat, og firmaet jeg arbejde for får det samme beløb
refunderet.

> Og til Kim:
> Mit første regnskab så nogenlunde ud som følger:
> Salg af varer og tjenesteydelser: xxx kr
> [...]

Alle tiders - var det nok til skat? Jeg regner nu heller ikke med det skal
være mere omstændigt end det.

Hvordan griber man det an sådan rent praktisk med at blive moms registreret?

Mvh
Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-03-07 22:00

"Kim" <kij@tdcadsl.dk> wrote in message

> Alle tiders - var det nok til skat? Jeg regner nu heller ikke med det skal
> være mere omstændigt end det.

Ja, men gem bilagene. I praksis skal nøgletallene blot skrives ind på
selvangivelsen. Hvis SKAT vil have yderligere oplysninger spørger de til
regnskab og evt. bilag.

www.webreg-portal.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-03-07 11:19

Kim wrote:

> Alle tiders - var det nok til skat?

Ja - jeg havde først bare skrevet overskuddet på selvangivelsen men fik
brev om, at så skulle man også indsende regnskab(*). Jeg sendte dem
ovenstående, og hørte ikke mere.

(*) Dengang skulle regnskabet altid indsendes - nu skal man kun sende
det, hvis Skat beder om at få det.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Stop og og læs

Dato : 26-03-07 21:11

Momsregistreringen er en 5 minutters opgave med at udfylde en blanket som du
kan finde på virk.dk (webreg). Få dage senere har du et CVR / momsnummer og
det er på plads.
! gang pr. kvartal skal du indgive momsregnsskab, men det er meget simpelt.
Du angiver indgående moms og du angiver udgående moms. Du indbetaler
forskellen inden den angivne frist.

Regnskab lyder for dig meget simpelt - årets overskud af egen virksomhed vil
være lig med din indtægt (før moms)

Knud'
'

Fra : Kim

Dato : 27-03-07 20:57

Hej alle sammen,

Tak for de meget brugbare svar. Nu er ansøgningen sendt, og jeg er snart
moms registreret

Mvh
Kim

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 28-03-07 14:03

> Tak for de meget brugbare svar. Nu er ansøgningen sendt, og jeg er snart
> moms registreret

Klarer det ikke med reklame spærring eller hvad det hedder på CVR ?

Fra : urlex

Dato : 27-03-07 21:12

On 27 Mar., 22:56, "Kim" <k...@tdcadsl.dk> wrote:
> Hej alle sammen,
>
> Tak for de meget brugbare svar. Nu er ansøgningen sendt, og jeg er snart
> moms registreret
>
> Mvh
> Kim

Så vil du sikkert også høre fra mange it-telefonbogsannoncører om at
få dig som kunde
vh urlex

Fra : Stop og og læs

Dato : 28-03-07 07:48

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Kim

Så vil du sikkert også høre fra mange it-telefonbogsannoncører om at

Ikke nødvendigvis - jeg har været registreret i snart 3 år - og aldrig
modtaget den slags opkald. Til gengæld er der en masse lokale revisorer og
lignende som absolut skal tilbyde deres assistance.

Knud