MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Defragmentering XP
Fra : Radioamatør

Dato : 26-03-07 22:51

Det tager syv lange at defragmentere
med XP´s defrag-program
hvad kan anbefales, der er bedrer?

På forhånd tak for svar.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 26-03-07 23:01

Radioamatør skrev:
> Det tager syv lange at defragmentere
> med XP´s defrag-program
> hvad kan anbefales, der er bedrer?

Jeg vil tro en hurtigere disk vil hjælpe. Eller oftere defragmentering
kunne også øge hastigheden.
Husk en defragmentering faktisk flytter dele af filer fysisk fra et sted
på diskn til et andet (samler filerne så de ikke ligger spredt). Det
tager tid.

Men lad da blot maskinen køre natten over når du ikke bruger den og så
kan du jo være ligeglad med om det tager en eller fem timer.

/Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-07 23:22

Radioamatør skrev:

> Det tager syv lange at defragmentere
> med XP´s defrag-program
> hvad kan anbefales, der er bedrer?

At lade være.

--
Bertel

Fra : Per

Dato : 27-03-07 05:44

Radioamatør wrote:
> Det tager syv lange at defragmentere
> med XP´s defrag-program
> hvad kan anbefales, der er bedrer?
>
> På forhånd tak for svar.

brug det her program:

http://www.auslogics.com/disk-defrag/

Genialt og gratis og ikke mindst hurtigt - klart bedre end windows eget.

Bruger det selv med stor tilfredshed.

Mvh. Per

Fra : Jama

Dato : 27-03-07 10:32

> [...]
>
> http://www.auslogics.com/disk-defrag/
>
> Genialt og gratis og ikke mindst hurtigt - klart bedre end windows eget.

Har lige downloadet det, og prøvet det, virker tilsyneladene OK.
Mvh.Jama

Fra : John

Dato : 27-03-07 11:09

> brug det her program:
> http://www.auslogics.com/disk-defrag/
> Genialt og gratis og ikke mindst hurtigt - klart bedre end
> windows eget.

Tjoh.. men kommer ikke rigtig rundt i krogene.

Prøv evt bagefter at køre denne gratis defrag'er, og se
forskellen:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4545

Tip:

http://www.wintip.dk/xp/tips/minidefrag.htm

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-07 12:48

John skrev:

> Prøv evt bagefter at køre denne gratis defrag'er, og se
> forskellen:

> http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4545

Den er lidt spøjs - til XP i hvert fald. Eksempel (skærmbillede)
ses her:

   http://temp.lundhansen.dk/DefragOO-eksempel.jpg (250 KByte)

Billedet blev taget after at jeg havde genstartet processen måske
ti gange, og hver gang flyttede den lidt rundt på nogle blokke,
flest første gang.

Jeg havde forventet at programmet ville lægge alle blokke i én
lang køre fra starten.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 27-03-07 13:04

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg havde forventet at programmet ville lægge alle blokke i én
> lang køre fra starten.

Korrekt. Det er det normale.

Programmet virker fint også på XP. Vi bruger det på 2 pc'er m/
XPpro, og efter defrag er der hos os ingen røde blokke :)

Du har muligvis for lidt free space på det pågældende drev til at
fuldføre defrag.

John

Fra : Radioamatør

Dato : 27-03-07 20:48