MS Windows
briani 27239
Automatisk logon. Hvordan?
Fra : michael bs

Dato : 26-03-07 09:49

Vi har oprettet to brugerprofiler på windows Vista Premium.
Hvordan er det nu man får den til automatisk at logge på en af dem, når
computeren tændes.
Så man ikke skal sidde og vente på velkomstsiden og så klikke på brugeren.

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 26-03-07 11:05

michael bs wrote:
> [...]
> når computeren tændes.
> Så man ikke skal sidde og vente på velkomstsiden og så klikke på
"If you do not share your computer with any other users and no one else has
access to it, you can configure Vista to log you on automatically.

To do so, click Start and type netplwiz in the Search field and then press
Enter. Click Continue when the User Account Control window appears. From the
User Accounts window that appears, verify that your own user account is
selected. Clear the Users must enter a username and password to use this
computer option and click OK. Provide the password for your user account
when prompted and restart your computer. Vista will automatically log on
with your user account."

Hans

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-03-07 11:20

michael bs udtrykte præcist:
> [...]
> computeren tændes.
> Så man ikke skal sidde og vente på velkomstsiden og så klikke på brugeren.

Det tror jeg ikke man kan, hvordan kan Vista vide, hvilken en konto den
skal anvende?
Hvis der var 1 brugerkonto tror jeg på ideen...
...::JMJ::..

Fra : Jens

Dato : 26-03-07 22:53

> Det tror jeg ikke man kan, hvordan kan Vista vide, hvilken en konto den
> skal anvende?
> Hvis der var 1 brugerkonto tror jeg på ideen...

Jo jo, du kan også skrive Control userpasswords2 i "kør/run"(XP) eller
"Start search"(Vista), marker den bruger der skal logge ind og fjern
derefter fluebenet, indtast password og der skal ikke bruges logon mere.

Jens