Hvordan ringer man til computeren?
Fra : Jannik Mariager

Dato : 02-07-01 14:38

JEg har hørt om at man kan "ringe" til sin computer som så tænder, hvordan
gør man det.
Jeg har et Soltek 75-KAV board, synes ikke rigtig de står noget om det i
manualen.

Jeg har desuden ADSL gør det nogen forskel da computeren jo skal forbindes
til telefonen på en eller anden måde?

JAnnik

Fra : JK

Dato : 02-07-01 15:24

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> manualen.
>
> Jeg har desuden ADSL gør det nogen forskel da computeren jo skal forbindes

"wake-on" -og har du intet modem, kan du naturligvis heller ik' ringe til
din computer -idet der ik' er noget udstyr til at ta' telefonen... -mht. til
det med din ADSL forbindelse, så sidder jeg og spekulerer på, om du kan
bruge "Wake-On-Lan", dvs. at du kan få tændt din computer gennem
netkortet -> men helt ærligt, så tror jeg ikke, at helt på den mulighed -jeg
ska' ikke ku' sige det' -måske funker det, at du sidder ved en anden PC 'et
eller andet sted i verden (og er tilsluttet internettet) - og så kan du
måske tænde din PC via ADSL'en (usandsynligt - vil jeg sige... du har
sikkert også en router-ting, som ik' bryder sig om den slags

/JK

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 02-07-01 15:49

In article <9hq09e$lff$1@news.cybercity.dk>, JK wrote:
> [...]
> måske tænde din PC via ADSL'en (usandsynligt - vil jeg sige... du har
> sikkert også en router-ting, som ik' bryder sig om den slags
Det kan godt lade sig gøre at lave Wake On Lan gennem en Cisco 677, har jeg
hørt...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Jannik Mariager

Dato : 02-07-01 16:33

Øhm

Jeg har ikke en router

jeg har et USB modem, og wake up LAN er nævnt i manualen til bundkortet, jeg
ved bare ikke hvad jeg skal gøre.

Jannik

Fra : Bruun

Dato : 02-07-01 19:02

Hejsa,
"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> Øhm
>
> Jeg har ikke en router
>
> jeg har et USB modem, og wake up LAN er nævnt i manualen til bundkortet,
jeg
> ved bare ikke hvad jeg skal gøre.

Ahh.. du blander 2 forskellige ting sammen. WOL (Wake On Lan) bruges kun i
forbindelse med et netkort som understøtter det.

Da det er et eksternt modem du har, så skal du ikke regne med at få til at
virke.

F.eks. på mit bundkort er det kun til netkort og pci-modem at wake on
understøttes.

Mvh Kim Bruun

Fra : Madsen

Dato : 03-07-01 13:23

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev:

> Da det er et eksternt modem du har, så skal du ikke regne med at få til at
> virke.
>
> F.eks. på mit bundkort er det kun til netkort og pci-modem at wake on
> understøttes.

Hvis jeg kigger i manualen til mit. (Asus CUV4X-D), så står der følgende:

»Wake-On-Ring (2-pin WOR)
This connector connects to internal modem cards with a Wake-On-Ring
output. The connetor powers up the system when a ringup packet is
received through the internal modem card. NOTE: For external modems,
Wake-On-Ring is detected through the COM port.«

Mon ikke det i stedet er denne feature man skal have på sit bundkort
og modem før man kan få den til at vågne op ved et opkald til den med
et almindeligt modem?
Jeg har aldrig prøvet om det virker og ved ikke engang om mit modem
understøtter det.

Wake-On-LAN kræver, ifølge min manual, et såkaldt »LAN-card with
a Wake-On-LAN output.«

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.