Lave HTTP Post eller HTTP Get ?
Fra : Morten

Dato : 26-03-07 10:17

Hej

Jeg er ved at lave en side, hvor brugeren bl.a. skal have en SMS ud. Dette
sker med en ekstern service, som bruges ved at lave et HTTP kald, i denne
stil: "www .sendsms.dk/?nummer=xxxxxxxx&besked=....." osv.

Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg "kører" sådan en adresse uden at sende
brugeren hen til den side.

Det eneste jeg selv kan finde på er en formular, men jeg ved ikke hvordan
jeg laver sådan en, uden at brugeren selv skal trykke "Send", og i øvrigt
ende på den side der står i "action=" - alternativt kan man bruge
Response.Redirect, men her er samme problem ..

Nogen ideer?

/Morten

Fra : Claus Christiansen

Dato : 12-04-07 20:43

Hej Morten,

jeg har med held brugte nedenstående kode nogle steder, men det er ikke alle
steder at det virker. Prøv

Mvh Claus

v_txt = "Her skal din sms besked stå"
url = "http://www.sendsms.dk/?nummer=99999999&besked=" &
Server.URLencode(v_txt)

set xmlhttp = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
xmlhttp.open "GET", url, false
xmlhttp.send ""

set xmlhttp = nothing

- Pædagogiske tutorials på dansk