Ram test til Core 2 duo ?
Fra : Svend

Dato : 26-03-07 07:15

Hvilket test program til test af ram er bedst at bruge til en core 2 duo ?

Eller er det ligegyldig med processoren ?

Grunden til jeg spørger, er at jeg har et bestem spil som bryder ned - af og
til, men ikke hver gang - derfor tænkte jeg på ram fejl.

Jeg har også været ude for at pc'en bliver total langsom, og når jeg lukker,
tager det 15 minutter. Dette sker også af og til (ca. 1 gang om måneden)

Så mon rammen kan være problemet ?

Fra : Taba

Dato : 26-03-07 21:17

> Hvilket test program til test af ram er bedst at bruge til en core 2 duo ?

Prime95 er altid god at starte med, og hvis den giver fejl så er Memtest86+
sagen. DU kan også starte med memtest86+ men det er lidt mere
arbejdskrævende (brænde en CD ud, botte op i et DOS miljø = computeren er
'ubrugelig' i den periode Memtest kører).

> Eller er det ligegyldig med processoren ?

Ja, det er det.

> [...]
>
> Jeg har også været ude for at pc'en bliver total langsom, og når jeg
> lukker, tager det 15 minutter. Dette sker også af og til (ca. 1 gang om

Kan også være en PIO/UDMA problematik med din harddisk(e) du er stødt ind i.

> Så mon rammen kan være problemet ?

Kan det sagtens være, men hvis det kun er de symptomer du beskriver og det
kun er enkelte gange i et bestemt spil så er jeg åben for at det kan være
andre ting end dine RAM der er problemet. Det lyder ikke så RAM specifikt.
Nedbrud i krævende spil kan bl.a. være for svag/dårlig en PSU og
kølingproblemer på CPU, GFX kort eller bundkort.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : ///M

Dato : 27-03-07 22:43

Svend wrote:
> Jeg har også været ude for at pc'en bliver total langsom, og når jeg
> lukker, tager det 15 minutter. Dette sker også af og til (ca. 1 gang
> om måneden)

Pudsigt nok udsender MS patches én gang om måneden, og hvis man ikke lige
ser hvad man trykker ja til når man lukker pc'en, så installerer den disse
patches inden den lukker
Ku' det tænkes at være årsagen?

At pc'en er langsom og at pc'en går ned under stress skyldes to forskellige
ting IMHO.

mvh
///M