qemu og netkort
Fra : dusted

Dato : 25-03-07 14:21

Hej, jeg sidder og leger med at lave en live-cd, sådan mest for sjov,
men også for at lære mere om nogle af de mere low-level ting omkring
linux og boot proceduren.

Nu er jeg nået dertil hvor jeg skal bruge flere netkort i maskinen, for
at teste mine scripts, jeg bruger qemu til at teste rundt, istedet for
at brænde en cd/rw hvert andet sekund ;)

Men jeg har kun et fysisk netkort i min spand, og ikke flere ledige pci
slots.
Kan jeg emulere mere end et netkort i qemu ?

Mvh
Jimmy

Fra : dusted

Dato : 25-03-07 14:38

dusted wrote:
> [...]
> slots.
> Kan jeg emulere mere end et netkort i qemu ?

Undskyld min post, jeg glemte sgu at læse manualen.. det gøres med -nic
og -net tap parameterne