J-mail ?
Fra : Is

Dato : 25-03-07 21:13

Hej

Angående J-mail, hvilken gr høre det hjemme i ?

Det er nærmest design af mail - senderen virker.

Erik Isager

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 27-03-07 13:07

On 25 Mar., 22:12, "Is" <detteerminnewsgruppemailadres...@get2net.dk>
wrote:
> Hej
>
> Angående J-mail, hvilken gr høre det hjemme i ?
>
> Det er nærmest design af mail - senderen virker.

Du kan jo starte med at spørge her. Jeg ved ikke om der er en speciel
gruppe hvor dit spørgsmål hører hjemme. I så flad kan du jo blive ledt
videre.

Chr.

Fra : Is

Dato : 27-03-07 19:37

"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> skrev i en
meddelelse
wrote:
> [...]

Du kan jo starte med at spørge her. Jeg ved ikke om der er en speciel
gruppe hvor dit spørgsmål hører hjemme. I så flad kan du jo blive ledt

Tak, jeg prøver.

Jeg har en form hvor man kan melde sig til træning,
http://dch-haslev.dk/jmail/indmeld.asp

alt herfra bliver sendt til en jeg kalder "mailer"

Her tilretter jeg som jeg ønsker mailen skal se ud, indhold og
linjeskift. Og det er disse linjeskift der driller. Et klip fra denne
redigering:

'modtager indhold
strNavn = Request.QueryString("navn")
strNavn2 = Request.QueryString("navn2")
strAdresse = Request.QueryString("adresse")
osv...

senere:

'sammensætter indhold til body
strIndhold = vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & " Navn = " & strNavn
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & " Navn2 = " &
strNavn2
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & " Adresse = " &
strAdresse
osv...

dette sendes så til mit webhotels mailserver, som vidersender dette
til en gruppe mennersker, og her står det som jeg gerne vil har det
til.
Men fra webhotels mailserver sendes også et autosvar til afsender.
Denne indeholder en i autosvar defineret tekst (som er ok) plus den
mail, så afsender med sikkerhed ved hvad de har skrevet. Og det er
denne tekst, som bare står i en lang række. Det kan jeg ikke forstå.
Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre for at få de samme
linjeskift i dette autosvar ???

Erik Isager

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 28-03-07 11:37

On 27 Mar., 20:36, "Is" <detteerminnewsgruppemailadres...@get2net.dk>
wrote:

> [...]
> denne tekst, som bare står i en lang række. Det kan jeg ikke forstå.
> Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre for at få de samme

Uden at have set din kode, kan det tyde på at du bruger den
oprindelige tekst som er modtaget fra formen, og ikke den hvor du har
erstattet det hele med linieskift?

Du skal altså igennem nedenstående smørre een gang til, med mindre du
gemmer indholdet af strIndhold og sætter det ind. Du kan evt. prøve at
udskrive strIndhold i stedet for at sende den sidste mail, så ved du
hvad som står der og hvad du sender tilbage til personen som udfylder
din form.

Jeg håber det hjalp dig lidt på vej?

Chr
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Is

Dato : 28-03-07 20:57

"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:1175078232.441984.5600@y66g2000hsf.googlegroups.com...
wrote:

> [...]

strNavn2
strIndhold = strIndhold & vbcrlf & vbcrlf & " Adresse = " &

---
Både og.

jeg prøver med :

response.write "body" & body_text
response.end

Så står det hele også på en række ! ok, så prøver jeg at udskifte
"vbcrlf", så den ser sådan ud: (bodt_text):

'sammensætter indhold til body
strIndhold = "<br>" & "<br>" & " Navn = " & strNavn
strIndhold = strIndhold & "<br>" & "<br>" & " Navn2 = " &
strNavn2
strIndhold = strIndhold & "<br>" & "<br>" & " Adresse = " &
strAdresse
strIndhold = strIndhold & "<br>" & "<br>" & " Postnr & by = " &
strBy

Så står det med linje skift hvis jeg
response.write "body" & body_text
response.end

nå, så prøver jeg at sende rigtig - så er der ikke linjeskift, hverken
i autosvar, eller den vidersendte mail, men nu står der i mail &
autosvar <BR> istedet for der vor jeg ønsker linjeskift.

Nye forslag ???

Erik Isager