Kan man det?
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 10:19

Hej

Jeg er på en skole hvor vi kører med "infoskærme" på gangene.
Her vil jeg gerne have vist hvem der er gangvagt på den pågældende dag.
Spørgsmålet er så om jeg kan lave et script i ASP hvor siden: mandag.asp kun
vises om mandagen og siden tirsdag kun vises om tirsdagen o.s.v. o.s.v.

På forhånd tak
Gert Simonsen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 25-03-07 11:00

Hej Gert.

Gert Simonsen skrev:
> [...]
> vises om mandagen og siden tirsdag kun vises om tirsdagen o.s.v. o.s.v.

Ja.

Mvh. Michael.

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-03-07 13:44

Gert Simonsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> vises om mandagen og siden tirsdag kun vises om tirsdagen o.s.v. o.s.v.

Prøv at læs her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4_eks3.asp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-03-07 13:45

> Prøv at læs her:
> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4_eks3.asp

Hov forkert link :P
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4.asp

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 16:51

> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4.asp

Okay - hmmm?? det kan jeg godt se er smart, men hvis jeg gerne vil have at
der skal vises en bestemt side for hver ugedag, hvad er det så lige......?
hvis f.eks. jeg har siderne mandag.htm, tirsdag.htm o.s.v.

Hilsen Gert

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 26-03-07 17:25

"Gert Simonsen" <gert(a)mallin.dk> wrote in message

> [...]
> der skal vises en bestemt side for hver ugedag, hvad er det så lige......?
> hvis f.eks. jeg har siderne mandag.htm, tirsdag.htm o.s.v.

Du kan gøre det simpelt efter følgende princip:

<%
If Weekday(Now,VBmonday)=1 Then Response.Redirect("mandag.htm")
If Weekday(Now,VBmonday)=2 Then Response.Redirect("tirsdag.htm")
'o.s.v.
%>

Eller med en Case sætning, hvis du foretrækker det frem for 7 if-sætninger!

mvh
Finn

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 18:17

> <%
> If Weekday(Now,VBmonday)=1 Then Response.Redirect("mandag.htm")
> If Weekday(Now,VBmonday)=2 Then Response.Redirect("tirsdag.htm")
> 'o.s.v.
Sådan... tak for det.

> Eller med en Case sætning, hvis du foretrækker det frem for 7
> if-sætninger!
Tjah - det er kun 5 hverdage jeg skal bruge, så jeg bruger bare evenstående.

Tak for hjælpen