Centrering af DIV
Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-03-07 14:40

Hej folkens.

Jeg kan ikke få min DIV til at blive centreret verticalt og horisont
talt. Hverken med CSS eller HTML. Jeg har 3 DIVS, som skaber mit site.

Hvordan får jeg dem centreret både horisontalt og verticalt på sitet?

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-03-07 14:59

Lasse Jensen skrev:
> [...]
> talt. Hverken med CSS eller HTML. Jeg har 3 DIVS, som skaber mit site.
>
> Hvordan får jeg dem centreret både horisontalt og verticalt på sitet?

Horisontal (vandret) centrering er let
nok, se
http://webdesign101.dk/csslayout/autocentrering.php

Vertikal centrering er et noget risikofyldt fore-
tagende, eftersom websidekonstruktøren jo ikke har
nogen viden om browservinduets højde eller om, hvor
meget indholdet fylder.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 18:39

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Vertikal centrering er et noget risikofyldt fore-
> tagende, eftersom websidekonstruktøren jo ikke har
> nogen viden om browservinduets højde eller om, hvor
> meget indholdet fylder.

Jep jeg vil i hvert fald fraråde det. Se evt. denne testside:
http://csnet.dk/html/eksempler_og_testsider/center.html

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-03-07 16:50

Lasse Jensen skrev:
> [...]
> talt. Hverken med CSS eller HTML. Jeg har 3 DIVS, som skaber mit site.
>
> Hvordan får jeg dem centreret både horisontalt og verticalt på sitet?

Tak for svarene. Jeg holder mig til den horisontale centrering, og
udelukker den vertikale. :)

Mvh. Lasse Jensen