Computer vil ikke starte med USB nøgle
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 25-03-07 00:08

Hej

Efter jeg har installeret en 21-1 card reader, der går på en intern
USB pin10 på bundkortet, vil min computer ikke starte, hvis min USB
nøgle sidder i en USB port.

Ved opstart når den kun til at skrive, hvilken CPU der er, og kommer
ikke engang til at tælle RAM og finde diske.

I BIOS står boot sekvensen til CDROM / Harddisk / none.

Da jeg bruger USB nøgle som backup, er det træls at skulle til at hive
den ud og sætte den i hver gang jeg starter computeren.

Nogle forslag?

mvh
Michael Kristensen

Fra : LNC

Dato : 25-03-07 14:22

du skal jo fortælle bios at du vil have mulighed for boot på din USB

Mvh Lars

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Desserten

Dato : 25-03-07 14:37

"LNC" <BOoH-FJERN-@it.dk> skrev i en meddelelse
> du skal jo fortælle bios at du vil have mulighed for boot på din USB

Jeg tror du skal læse spørgsmålet igen..............

Fra : John Smith

Dato : 25-03-07 19:19

[...]

Svar (der kommer ingen > foran dit indlæg):
Se om der i BIOS ikke er Enable til boot from a USB device ,og prøv at
disable Legacy USB support.
Mvh.

Fra : J. E.

Dato : 29-03-07 21:45

[...]

Hvad så med at sætte det til kun harddisk ? Jeg har også
oplevet stationære der ikke kunne boote når der sad et
usb-drev i maskinen.
Hvis du bruger den til eneste backup skal du jo passe på den
teoretiske situation, at du kunne blive inficeret med en ting
som gik efter at slette en bestemt type filer på din PC og
dermed også din backup.