Power maskiner?!
Fra : Kim Bruun

Dato : 02-07-01 14:24

Hej i gruppen,

Jeg arbejder for et firma som leverer computere, som skal køre i et
workflow. dvs. en maskine leverer til en anden osv.

Pt. arbejder vi med dual P-III løsninger. Med meget RAM og SCSI Ultra160. En
smule hurtige ja!! =)

Nu begynder situationen så at blive lidt anderledes. Vi skal stadig kunne
levere maskiner der kan kører døgndrift uden reboot og vil gerne begynde at
levere hurtigere maskiner. Så valget så vidt jeg kan se ligger mellem AMD
thunderbird et eller andet eller Intel Pentium 4.

Der skal både anvendes dual og single cpu løsninger. Det er så simpelt at
maskinen ikke må være en millimeter ustabil og skal yde max. Flowet kører
også meget over netværk, så om Intel performer bedre med sine egne netkort
end AMD ville kunne... det har også betydning. Alt fra 100 Mbit til x Gbit.

Jeg ved godt at det også afhænger meget af software og OS. Lige pt. kører
vores servere med Windows NT Server. Til september begynder vi med Windows
2000. Der er pga. af noget software som vi kører på maskinerne. Det skal
først testes i gennem.

Men tilbage til hoveddelen =) - AMD med DDR eller Intel P4 med RAMBUS?!
Eller måske P3-Tulatin?

Prislejet har for så vidt ingen betydning, da flertallet af vores kunder
gerne giver extra penge ud hvis de kan producere 10 % mere osv.

Selv er jeg lidt uvis!! Men pejler stadig mod Intel løsninger. Har set en P4
med RAMBUS RAM i aktion. Dog kun IDE disk, men den var altså meget hurtig
under 2000. Jeg har læst en del på TomsHardware men ser gerne mange flere
tests. Så bare kom med links! =)

På forhånd tak og puha en lang fætter (altså teksten ;) ),

Mvh Kim Bruun

Fra : Henning

Dato : 02-07-01 15:56

>Prislejet har for så vidt ingen betydning, da flertallet af vores kunder
>gerne giver extra penge ud hvis de kan producere 10 % mere osv.

Hvad med Sun eller Silicon Graphics-maskiner? Under alle
omstændigheder er AMD ikke professionelle nok efter in mening - du
skla også gerne kunne få reservedele om et år? Har du overvejet Xeon?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Bruun

Dato : 02-07-01 16:08

Hejsa,
"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message

> Hvad med Sun eller Silicon Graphics-maskiner? Under alle
> omstændigheder er AMD ikke professionelle nok efter in mening - du
> skla også gerne kunne få reservedele om et år? Har du overvejet Xeon?

Sun!? Laver de ikke kun Sparc? Til Solaris?

VI har haft fingrene i SGI / InterGraph. Maskinerne var gode, men supporten
og leveringen af hardware var ikke!! :(

Vi kører med Xeon. Vi har nogle Dell PowerEdge 6300. De er nok det hurtigste
indtil nu, men supporten mangler også :(

Reservedele om 1-flere år er selvfølglig et must. Maskinerne samler vi ikke
selv. Det bøvl har vi været igennem.

Lige pt. bruger vi Fujitsu. De er ok. Men min tanke var mere rettet mod
performance. Hvad skal man læne sig imod?

Mvh Kim Bruun