Andet multimedie
bentjuul 3670
Capture program ?
Fra : Olsen

Dato : 25-03-07 22:50

Lavede en manual hvor jeg skulle bruge nogle screenshots fra skærmen i et
bestemt program.

Prøvede for første gang "Faststone Capture" som var enkelt, men det lykkedes
ikke at tage et billede ex i Stifinder, hvis jeg havde højreklikket på et
drev.

Hvis jeg efter højreklikket valgte en afbildning med programmet forsvandt
billedet af højreklikket.

EX: højreklikkede i Stifinder på drevet for mit kamera, hvorved der
fremkommer en menu. Klikkede så på Faststone, men så røg billedet i
Stifinder.

Findes der et bedre program ?

Eller hvad?

\Olsen

Fra : JB

Dato : 26-03-07 09:24

> [...]
>
> EX: højreklikkede i Stifinder på drevet for mit kamera, hvorved der
> fremkommer en menu. Klikkede så på Faststone, men så røg billedet i

Ja det gør der sikkert, men hvorfor bruger du ikke printscreen tasten og
indsætter billedet i paint. Printscren kopierer hele skærmen ind i
klippebordet, alt+printscreen kopiere det aktive vindue ind i klippebordet.

JB

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 26-03-07 11:22

"JB" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

En perle til 0,00 kr på http://www.gadwin.com/printscreen/

Mogens

Fra : Max

Dato : 26-03-07 15:51

Hej Olsen

> Findes der et bedre program ?

Den simple, men gratis og effektiv

http://www.gadwin.com/printscreen/

og den professionelle købemodel der kan alt

http://www.techsmith.com/snagit.asp

--
Mvh Max

Fra : Olsen

Dato : 27-03-07 06:41

Max wrote:
> Den simple, men gratis og effektiv
>
> http://www.gadwin.com/printscreen/

Gadwin gjorde hvad jeg bad den om.
Takker.

\Olsen

Fra : Max

Dato : 27-03-07 17:14

Hej Olsen

> Gadwin gjorde hvad jeg bad den om.

Ja, den er effektiv og en god løsning hvis man
ikke har brug for mere. Forøvrig løser den problemet
med den manglende printscreen funktion i windows
2000 på en nem måde.

> Takker.

Velbekomme.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 29-03-07 11:24

On Tue, 27 Mar 2007 18:13:34 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Ja, den er effektiv og en god løsning hvis man
>ikke har brug for mere. Forøvrig løser den problemet
>med den manglende printscreen funktion i windows
>2000 på en nem måde.

Hvad mener du med "manglende printscreen funktion i windows
2000"? Tasten virker da godtnok.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Max

Dato : 29-03-07 16:23

Hej Rado

> Hvad mener du med "manglende printscreen funktion i windows
> 2000"? Tasten virker da godtnok.

Hvorfor kommer der så ikke noget ud af printeren når
man trykker på den ?

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-03-07 17:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Hvorfor kommer der så ikke noget ud af printeren når
>man trykker på den ?

Fordi det kan man ikke, det skal gemmes som et billede i et
grafikprogram først.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Max

Dato : 29-03-07 20:14

Hej

> Fordi det kan man ikke, det skal gemmes som et billede i et
> grafikprogram først.

Netop, derfor duer printscreenfunktionen jo ikke, og det
problem løser det omtalte program.

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-03-07 23:16

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Netop, derfor duer printscreenfunktionen jo ikke, og det
>problem løser det omtalte program.

Forskellen er jo sikkert at det omtalte program automatisk gemmer
skærmbilledet som en billedfil, hvor du selv må gøre det selv med
PrintScreen.

Men det betyder da ikke, at PrintScreen ikke dur.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 30-03-07 09:59

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Morten Lind

Dato : 30-03-07 11:37

oz3lx,René <oz3lx@123oz3lx456.dk> wrote:

> [...]
> stukket
> en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :

Jeg synes, du benytter et tåbeligt sprog, og jeg synes, du skal lade
manden have sin signatur i fred.

Hvis du i virkeligheden er rigtig ateist, er du jo ligeglad - og så kan
du bruge din energi på noget andet end at udstille dig selv.

M.

Fra : Max

Dato : 30-03-07 13:43

Hej

> Forskellen er jo sikkert at det omtalte program automatisk gemmer
> skærmbilledet som en billedfil, hvor du selv må gøre det selv med
> PrintScreen.

Nej, programmet sørger for at der kommer et billede af skærmen
ud af printeret, og det er netop printscreen funktionen.

> Men det betyder da ikke, at PrintScreen ikke dur.

Du er åbenbart ikke klar over hvad meningen med
den taste egentlig er.

--
Mvh Max

Fra : per christoffersen

Dato : 30-03-07 13:50

> Du er åbenbart ikke klar over hvad meningen med
> den taste egentlig er.

Jeg ved ikke hvad meningen med tasten egentlig er, men der er da mig bekendt
ikke nogen windows-versioner (af nyere dato), der gør andet end at gemme et
dump af skærmen i clipboardet ved tryk på tasten.
Det giver mig et indtryk af, at det lige præcis er det, der er meningen med
tasten, som den er tænkt fra Microsofts side.

/Per

Fra : Max

Dato : 30-03-07 13:52

Hej Per

> Det giver mig et indtryk af, at det lige præcis er det, der er
> meningen med tasten, som den er tænkt fra Microsofts side.

Nu er en PC altså en IBM ting og deres mening med tasten
var netop at printe et skærmbillede.

--
Mvh Max

Fra : per christoffersen

Dato : 30-03-07 14:14

> Hej Per

> Nu er en PC altså en IBM ting og deres mening med tasten
> var netop at printe et skærmbillede.

Det er muligt. Men det har jo nærmest kun historisk værdi.
Nu bruger jeg ikke OS/2 eller andre IBM styresystemer, så det er egentlig
ligegyldigt for mig.
At IBM engang har haft en tanke om en bestemt funktion, gør jo ikke at de
får patent på tastens funktion resten af verdenshistorien.
Print Screen fungerer som den er tiltænkt fra Microsofts side i Windows.

/Per

Fra : Max

Dato : 30-03-07 14:18

Hej per

> Print Screen fungerer som den er tiltænkt fra Microsofts side i
> Windows.

Ja helt sikkert, bare en skam at de valgte at fjerne funktionen
da de lavede Windows 2000. Men engang kommer det nok
som en nyhed i en Windows version :)
--
Mvh Max

Fra : per christoffersen

Dato : 30-03-07 20:05

> Hej per

> Ja helt sikkert, bare en skam at de valgte at fjerne funktionen
> da de lavede Windows 2000. Men engang kommer det nok
> som en nyhed i en Windows version :)

Det må da være i en budget udgave.
Jeg kan ikke huske at den ikke har været der, og jeg har hovedsagelig brugt
windows-maskiner siden windows 98. Og jeg har været igennem alle versioner,
men kun i pro-udgaverne.

Jeg arbejder udelukkende med skærmdesign, og screendumpet er så integreret
en del af arbejdet, at jeg skulle mene, at jeg ville have bemærket, hvis den
ikke var der.
Den er der ihvertfald i XP, så nogen stor nyhedslancering er der nok ikke
lagt op til.

/Per

Fra : Max

Dato : 30-03-07 20:24

Hej per

> Jeg kan ikke huske at den ikke har været der, og jeg har hovedsagelig
> brugt windows-maskiner siden windows 98. Og jeg har været igennem
> alle versioner, men kun i pro-udgaverne.

Nu har jeg administreret arbejdsstationer siden de kørte DOS og mange
af disse gamle programmer har ofte kun printscreen som mulighed hvis
man vil have nogle af informationerene på papir. Og til og med Win 98
var det muligt at konfigurere windows til at det kunne lade sig gøre, men
med 2000 forsvandt muligheden. Hvis man så vil have noget på papir
hvor det eneste brugeren skal foretage sig er at trykke printscreen, ja
så må man installere trediepartsprogrammer som PrintScreen.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 30-03-07 15:46

On Fri, 30 Mar 2007 14:52:17 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Per

>Nu er en PC altså en IBM ting og deres mening med tasten
>var netop at printe et skærmbillede.

Hvilket jo udelukker de andre muligheder der også er nu. At dumpet
kommer ud på clipboardet betyder jo netop at man har flere
valgmuligheder, incl. at printe det ud på printeren. Så i den forstand
er det vel en forbedring af IBMs oprindelige koncept.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-03-07 17:55

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Du er åbenbart ikke klar over hvad meningen med
>den taste egentlig er.

Jo, og i de »gode« gamle dosdage, der fik man også et print ved
brug af knappen.

Men i dag, hvor det bruges til mere end noget tekst på skærmen,
så vil jeg da absolut da foretrække. at kunne se skærmdumpet før
jeg printer den.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Max

Dato : 30-03-07 20:26

Hej

> Jo, og i de »gode« gamle dosdage, der fik man også et print ved
> brug af knappen.

Ja, og mange steder mangler man den funktion idag.

> Men i dag, hvor det bruges til mere end noget tekst på skærmen,
> så vil jeg da absolut da foretrække. at kunne se skærmdumpet før
> jeg printer den.

Jeg forstår dig udmærket, men ikke alle brugere finder det lige
nemt at bruge klippe-klistre metoden.

--
Mvh Max

Fra : oz3lx,René

Dato : 03-04-07 07:26

Fra : per christoffersen

Dato : 03-04-07 18:32

"oz3lx,René" <oz3lx@123oz3lx456.dk> skrev i en meddelelse

> (René 1962, vers 1 og 2)
> Ateist ikke troende
Og åbenbart heller ikke læsende?
Hold nu op med det pjat, og bliv voksen.

/Per

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-07 18:54

per christoffersen <pc@FJERNcomonto.dk> wrote:

> Og åbenbart heller ikke læsende?
> Hold nu op med det pjat, og bliv voksen.
>
> /Per

Hej Per - vi kommer til at tie ham ihjel - han er udenfor pædagogisk og
intellektuel rækkevidde, som stridserne siger

Lad ham spamme - lad ham trolde, og blokér ham, når han bliver for
meget.

Stakkels ham.

M.

Fra : oz3lx,René