MS Windows
briani 27239
USB stick som floppy?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 23-03-07 23:19

Hej.

Jeg har en pc som netop er hjemvendt fra en rep.

Problemet er, at i mellemtiden er prøveperioden på Vista udløbet, og jeg får
derfor ikke lov at komme ind på systemet.

Jeg dropper idéen om Vista, og vil gerne installere den XP der fulgte med
maskinen. Problemet er nu, at der medfølger nogle RAID (går jeg ud fra)
drivere på floppy, som naturligvis skal installeres før den kan "se" disken.

Her kommer så næste problem... jeg har ikke noget floppydrev.

Hvad gør man lige her? Kan jeg narre den til at tro, at en USB stick er en
floppy?

Der var ikke noget problem da jeg installerede Vista... den har måske alle
RAID drivere som standard?

x-posted:
dk.edb.hardware.drev, dk.edb.system.ms-windows

Mvh

Jasper

Fra : Henning

Dato : 24-03-07 01:15

On Fri, 23 Mar 2007 23:18:58 +0100, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

> [...]
>drivere på floppy, som naturligvis skal installeres før den kan "se" disken.
>
>Her kommer så næste problem... jeg har ikke noget floppydrev.

Så må du ud og købe et - en USB-diskettedrev koster ~150,-,.
Alternativet er at lave en slipstreamet cd med driveren integreret.

Fra : Esben

Dato : 24-03-07 01:20

> Så må du ud og købe et - en USB-diskettedrev koster ~150,-,.

Det virker nu ikke med alle kombinationer af bundkort og USB-floppy drev.

--
Esben

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 24-03-07 08:39

Jasper Norman Ahrensbach skrev i melding
> [...]
> nu, at der medfølger nogle RAID (går jeg ud fra) drivere på floppy, som naturligvis skal

RAIDet er der fremdeles - bare installer XP på vanlig måte.

Fra : Peter

Dato : 30-03-07 19:07

Hej.

> RAIDet er der fremdeles - bare installer XP på vanlig måte.

Det fungere ikke altid, og driveren kan heller ikke skiftes efter
installation......
Hvis jeg installere XP uden RAID disken, så får jeg kun en
overførselshastighed på ca 1/30 af diskens normale ydelse, så i mit tilfælde
SKAL disken desværre altid bruges.....

Og jeg kan iøvrigt heller ikke benytte en USB-floppy til at sætte disken
i......

--
Peter

Fra : Lars Grau

Dato : 24-03-07 16:50

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46045251$0$899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> RAID drivere som standard?
>
> x-posted:
> dk.edb.hardware.drev, dk.edb.system.ms-windows

Brug dette program til at ligge den driver som windows ikke har ind i den
windows XP installation.

http://www.nliteos.com/

Venlig Hilsen

Lars