Opdatering af side
Fra : Søren Holm

Dato : 24-03-07 00:05

Når man har lavet en rettelse på en side kan man updaterer siden
manuel. Kan man ikke indsætte en php kode på siden så den
updaterer så snart man har lavet en rettelse på siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 24-03-07 08:16

> Når man har lavet en rettelse på en side kan man updaterer siden
> manuel. Kan man ikke indsætte en php kode på siden så den
> updaterer så snart man har lavet en rettelse på siden.

Er ikke helt sikker på hvad du mener...
Hvis det du mener er at du har en side side.php med teksten 'Hej Børge'
og du så ændre teksten til 'Hej Gurli' så skal php automatisk opdage det
og opdaterer siden for alle dem der ser den i øjeblikket, så er svaret
at det kan ikke gøre i php.

det skyldes at php er et serverside-sprog og derfor kun kører hver gang
man sender en forspørgsel til serveren, og det der kommer tilbage er ren
html (og evt. clientscripts som javascript)

--
MooreHojer

Fra : Søren Holm

Dato : 24-03-07 09:49

MooreHojer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> man sender en forspørgsel til serveren, og det der kommer tilbage er ren
> html (og evt. clientscripts som javascript)

Jeg prøver lige at forklare det mere præcis hvad jeg mener.
Det er vedr. et cms program med php.
Inde på administrationsiden er indsat en Recordset der viser en
email-adresse.
Når jeg så ønsker at ændre email-adressen, klikker jeg på et link og et
popup windue kommer frem. Der indtaster jeg ny emai-adresse og klikker på
gem data.
Det er så når jeg har klikket på gem data jeg gerne vil havde at Recordset
for vis email-adressen updateres.