Drop down box
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-07 15:51

Hej NG

Jeg vil gerne tage værdien fra en dropdown, og bruge den som kriterie for en
anden dropdown på samme side.
Hvordan skal det lige gribes an...

Det må vel være noget i retning af Select Onchange

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-03-07 18:21

On Sat, 24 Mar 2007 15:50:56 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Jeg vil gerne tage værdien fra en dropdown, og bruge den som kriterie for en
>anden dropdown på samme side.
>Hvordan skal det lige gribes an...

Hvis det er et overskueligt antal valgmuligheder, kan du gøre det
clientside (JScript) - spørg videre i .clientside

Eller du kan gøre det serverside. Så skal du submitte det første valg,
som så henter input til det andet valg.

Og ja, du kan submitte med en submit-knap eller med:
>Det må vel være noget i retning af Select Onchange

Vær dog opmærksom på, at der er en stor ulempe ved denne metode:
Den gør det rigtigt besværligt at håndtere for folk, der navigerer med
tastatur, da OnChange vil reagere, hver gang der trykkes på
pil-ned-knappen.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Stop Bush's krige - og Foghs støtte til dem
www.nejtilkrig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 19:26

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev >
> [...]
> Den gør det rigtigt besværligt at håndtere for folk, der navigerer med
> tastatur, da OnChange vil reagere, hver gang der trykkes på

OK - tak for nu...
Bjarne