" Hestehale "
Fra : Camilla Reib

Dato : 02-07-01 14:08

Hejsa!

Jeg har en hoppe på 9 år, jeg har nu haft hende i 3 år.

Jeg har i de 3 år ALDRIG set hende vifte med halen, hvilket jo desværre
resulterer i en sur og træt hest, da hun jo ikke kan vifte insekter væk....
Så hun kan kun få dem væk ved at løbe, sparke eller bukke efter dem...

Hun var meget misrøgt da jeg fik hende, hun havde fået vildt mange bank, og
var derfor et nervevrag uden lige da jeg overtog hende.... Men heldigvis
virker hun da meget glad, tryg og rolig nu.... Men kan det virkelig være
psykisk at hun ikke bruger sin hale...?
Jeg vil da mene at det gerne skulle komme som en naturlig ting for dem, og
at det ikke er noget de skal "lære" af deres mor eller andre heste.... Nu
kender jeg desværre ikke nok til hendes fortid til at vide hvordan hun er
vokset op, og med hvem.

Der er intet galt med hverken ryg eller hale, alt virker i følge dyrlæge og
massør, intakt...

Håber nogen har en ide til hvad det kan være, eller hvad jeg i al verden
skal gøre ved det... Jeg har prøvet tonsvis af insektspray, men jeg syntes
ik´ rigtig det virker...

- Camilla.

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 02-07-01 14:45

Hej Camilla.

Jeg har intet bud på, hvorfor din hest ikke vil bruge sin hale, men jeg vil
da anbefale dig at bruge et fluedækken til din hest. Når hun har så svært
ved at komme af med fluerne, kan et dækken og en fluemaske hjælpe hende godt
på vej.
Du kan købe det hos Hööks eller Ingdams.....

Venlig hilsen
Bettina
www.broderigaarden.dk
www.big-time.dk
www.big-time.dk/Aloe%20Vera/velkommen.htm

Fra : Camilla Reib

Dato : 02-07-01 14:53

Tak for dit råd, det vil jeg da lige se på.... måske nogen herinde skulle
ligge inde med et de ikke bruger og evt. vil sælge...? Hun er en str. 135 i
dækkener...
-Camilla.

"Bettina Og Bjarne Vestergaard Madsen" <big-time@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:9hpt9p$sdp$1@news.inet.tele.dk...