MS Windows
briani 27239
Acer - Rettelse
Fra : Poul

Dato : 23-03-07 09:13

Jeg slkulle have skrevet Windowsfolderen fylder næsten 58 GB - Ikke
58 MB!!

Så jeg prøver igen:

Min datter har i december fået en ACER ASPIRE (9423WSMI) med Windows
XP sp2. Den har C: og D: drev på ca. 60 GB hver. Nu er den begyndt at
opføre sig mærkeligt.

Det viser sig, at C: er næsten fyldt op (ca. 100 MB ledig).
Windowsfolderen fylder næsten 58 GB, Mens D: er tomt. .

Vi har prøvet at gendanne til første gendannelsespunkt - stadig den
store windowsfolder.

Kan nogen fortælle, hvad der er galt? Er det virus? Norton viser ikke
noget.

Fra : Ole C

Dato : 23-03-07 11:26

Poul skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det viser sig, at C: er næsten fyldt op (ca. 100 MB ledig).
> Windowsfolderen fylder næsten 58 GB, Mens D: er tomt. .

1. Prøv at foretage en Diskoprydning.
2. Hent for eksempel "Folder Size Shell Extension".
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,15304-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html
Der kommer en ekstra fane - Size - under Egenskaber for drevet, så I kan se
hvor de mange Gb ligger.
--
vh
Ole C.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 16:50

Poul skrev:
> [...]
> store windowsfolder.
>
> Kan nogen fortælle, hvad der er galt? Er det virus? Norton viser ikke
Jeg har også en Acer og kender to andre, der har disse Pc'er. Der er et
C: og et D: drev. Hvis man ikke gør noget, vil alle programmer blive
installeret på C:, og alle data bliver også lagt på C:, idet mappen
"Dokumenter ligger her".
Klik på mappen "Dokumenter" og vælg "Egenskaber". Her kan du klikke på
Flyt efter at du har tastet "D" i destinationsmappe. Så bliver alt i
denne mappe flyttet til D: drevet. Sørg så for, at dine programmer
gemmer data på D: drevet.

Venlig hilsen
Leif

Fra : Ole C

Dato : 23-03-07 17:00

Wassar" < skrev blandt andet:

> [...]
> et C: og et D: drev. Hvis man ikke gør noget, vil alle programmer
> blive installeret på C:, og alle data bliver også lagt på C:, idet

Det forklarer ikke hvorfor Windows er svulmet op til 58 Gb.

--
vh
Ole C.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 17:24

Ole C skrev:

> Det forklarer ikke hvorfor Windows er svulmet op til 58 Gb.

Nej, det var også mere en forklaring på, hvorfor D: var tomt. Det andet
kan jeg ikke forklare.

Hilsen
Wassar

Fra : Hans

Dato : 24-03-07 20:13

"Wassar" <"wassar <at> skrev i en meddelelse

> Nej, det var også mere en forklaring på, hvorfor D: var tomt. Det andet
> kan jeg ikke forklare.

D-drevet er naturligvis tomt, fordi ingen har gemt noget der.
D-drevet fylder jo ikke sig selv.

Fra : Poul

Dato : 23-03-07 17:53

On Fri, 23 Mar 2007 16:50:00 +0100, Wassar <"wassar <at> wrote:

> [...]
>Flyt efter at du har tastet "D" i destinationsmappe. Så bliver alt i
>denne mappe flyttet til D: drevet. Sørg så for, at dine programmer

Det vil vi gøre fremover.

>Venlig hilsen
>Leif

Tak for svarene til alle. Hun har fundet et stort antal filer i
C:\windows\temp. De hedder alle noget i retning af Acr????.tmp, hvor ?
står for forskellige karakterer. Det er tilsyneladende Acer filer. De
fleste er ca. 2,7 MB. De er nu slettet. Der er derefter kun udnyttet
4,83 GB. Så her var synderen. Men, hvorfor er disse filer dannet?. Jeg
véd ikke, hvor god ACERs kundeservice er, men jeg vil prøve at
kontakte dem.
Endnu en gang, tak for svarene.

Venlig hilsen
Poul> store windowsfolder.

Fra : Ole C

Dato : 23-03-07 18:42

Poul skrev blandt andet:

> [...]
> C:\windows\temp. De hedder alle noget i retning af Acr????.tmp, hvor ?
> står for forskellige karakterer. Det er tilsyneladende Acer filer. De

Godt.

> Der er derefter kun udnyttet
> 4,83 GB.

Det lyder normalt for Windows XP.

> Men, hvorfor er disse filer dannet?. Jeg
> véd ikke, hvor god ACERs kundeservice er, men jeg vil prøve at
> kontakte dem.

Ja, det kunne da være interessant at vide hvorfor den har dannet de mange
filer. Men i øvrigt er det sært at Microsoft aldrig har fået lavet et
system, så Temp-folderen ikke efterhånden vokser til gigantisk størrelse.
Det var også galt i tidligere Windows-udgaver.
Lad mig anbefale et gratis program - oven i købet dansk - "Empty Temp
Folder":
http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/index.html
Det kan sættes til at tømme hvilke mapper man ønsker hver gang Windows
startes. Og der faktisk flere temp-mapper rundt om på maskinen.

> Endnu en gang, tak for svarene.

Selv tak - og tak for tilbagemeldingen.

--
vh
Ole C.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-03-07 21:03

Ole C skrev:

> Lad mig anbefale et gratis program - oven i købet dansk - "Empty Temp

Men som ikke fås på dansk

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 24-03-07 00:33

Asbjørn M. Nielsen skrev blandt andet:

> Men som ikke fås på dansk

Åh, pyt

--
vh
Ole C.

Fra : Poul

Dato : 24-03-07 09:53

Hej Leif

Du skrev:
> [...]
>Flyt efter at du har tastet "D" i destinationsmappe. Så bliver alt i
>denne mappe flyttet til D: drevet. Sørg så for, at dine programmer

Tak for svaret.

For at få en forklaring på den fyldte temp folder har jeg forsøgt at
skrive til Acer ved at udfylde deres supportformular. Den bliver
afvist, fordi serinummeret "is not valid". Det vi skriver er fundet på
fakturaen og er:

LXAWZOJ009649013A22000

hvor det er uklart om 0 og O skal være nul eller bogstavet O.

Kan du oplyse, om det er dette nummer, der skal bruges, eller evt. om
det står et eller andet sted i computeren, så man kan kopiere og
indsætte?

Venlig hilsen
Poul

Fra : wilstrup

Dato : 24-03-07 11:32

Poul wrote:
> [...]
>
> Kan du oplyse, om det er dette nummer, der skal bruges, eller evt. om
> det står et eller andet sted i computeren, så man kan kopiere og

Hovedreglen skulle være at når der i en kode optræder tal, så er der tale om
tallet nul og ikke bogstavet o.

Desuden er der en lille forskel på O (bogstavet) og 0 (nul) idet tallet er
smallere - men i gamle dage kom man ud over problemet ved at skrive Ø når
der var tale om et nul. Det var en udmærket skik, men i dag skal man have en
forforståelse før man nogenlunde kan sige, hvad man skal skrive.

Men altså hovedreglen skulle være at bogstavet O kun skal bruges i koder,
der IKKE indbefatter tal. Er der tal i koden, skal du altså benytte dig af
tallet.

Eller også er det omvendt :-0

Fra : Poul

Dato : 30-03-07 08:32

On Sat, 24 Mar 2007 09:53:26 +0100, Poul <xxxxxxx@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>fakturaen og er:
>
> LXAWZOJ009649013A22000
>
>hvor det er uklart om 0 og O skal være nul eller bogstavet O.

Trial and error viste at alle skulle være nul. Så jeg skrev til Acer
for ca. 1 uge siden. Men ikke noget svar!

>Kan du oplyse, om det er dette nummer, der skal bruges, eller evt. om
>det står et eller andet sted i computeren, så man kan kopiere og
> [...]

Ved at søge på nettet fandt vi ud af, at acr*.tmp er filer, der dannes
af AdobeReader - ikke Acer. Så vi afinstallerede dette program og
installerede Foxitreader i stedet.
Dermed forsvandt problemet. Hvorfor AdobeReader (7.0) ikke slettede
*.tmp filerne, har vi ingen løsning på.

Tak til dem, der har prøvet at hjælpe os.