MS Windows
briani 27239
Acer
Fra : Poul

Dato : 23-03-07 08:58

Min datter har i december fået en ACER ASPIRE (9423WSMI) med Windows
XP sp2. Den har C: og D: drev på ca. 60 GB hver. Nu er den begyndt at
opføre sig mærkeligt.

Det viser sig, at C: er næsten fyldt op (ca. 100 MB ledig), Mens D: er
tomt. Windowsfolderen fylder næsten 58 MB.

Vi har prøvet at gendanne til første gendannelsespunkt - stadig den
store windowsfolder

Kan nogen fortælle, hvad der er galt? Er det virus? Norton viser ikke
noget.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 23-03-07 11:41

Poul skrev:
> Min datter har i december fået en ACER ASPIRE (9423WSMI) med Windows
> XP sp2. Den har C: og D: drev på ca. 60 GB hver. Nu er den begyndt at
> opføre sig mærkeligt.

Det var da også en underlig opdeling ;)

> Det viser sig, at C: er næsten fyldt op (ca. 100 MB ledig), Mens D: er
> tomt. Windowsfolderen fylder næsten 58 MB.

50 MB er ikke så galt for en windowsfolder - men hvis du mener GB så er
det klart for meget.

Søg og slet filer *.dmp (tror jeg det er de hedder) det er dumpning af
hukommelsen ved fejl. Er der mange af disse fyldes harddisken hurtigt.
Søg og slet *.tmp (nogle kan du ikke slette da de er i brug - evt gør
dette i fejlsikker tilstand)

Generelt led efter store filer og overvej hvad de skal gøre godt for.

Da disken er opdelt i to, så flyt alle dokumenter, musik og film til
D-drevet og eventuelt gen installer softwaren.

/Andreas

Fra : J. E.

Dato : 25-03-07 00:03

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da også en underlig opdeling ;)

Den kan da være meget fornuftig i mange tilfælde.